موضوعات داغ

نگاهی به مشخصات فنی و قیمت شاهین اتوماتیک، جدیدترین عضو خانواده شاهین سایپا + عکس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

حدود دو سال از عرضه اولیه شاهین به بازار می‌گذرد اما برخلاف تارا، تنها نسخه دنده‌ای آن به بازار عرضه شده است. شاهین اتوماتیک در جریان نوبت دوم سامانه یکپارچه به معرض فروش گذاشته شد و بخشی از مشتریان نسبت به خرید آن اقدام کردند. قیمت نهایی مصرف کننده شاهین اتوماتیک 625 میلیون تومان اعلام شده است که عدد بسیار بالایی برای این سدان تولید داخل محسوب می‌شود و با توجه به اینکه رقبای بسیاری در این بازه قیمت از جمله دناپلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک قرار دارند، کار به شدت برای این محصول سایپا سخت خواهد بود و احتمالا موفق بودن آن پایین است.

نسخه به نمایش درآمده از شاهین اتوماتیک به رنگ آبی کمرنگ بود که رنگی خاص محسوب می‌شود. رینگ‌های نصب شده روی این خودرو برخلاف نسخه اولیه، از نوع 16 اینچی نبودند و رینگ‌های 15 اینچی فعلی شاهین روی این خودرو قرار داشت. نمای خارجی این خودرو تفاوتی با شاهین دنده‌ای ندارد.

شاهین اتوماتیک همانند شاهین دنده‌ای، از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر M15TC بهره می‌برد. این موتور قادر است تا حداکثر 110 اسب‌بخار قدرت و 178 نیوتن‌متر گشتاور آزاد کند. تفاوت فنی اصلی این خودرو با شاهین دنده‌ای، در استفاده از گیربکس CVT خلاصه می‌شود. این گیربکس به صورت مصنوعی شش دنده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

شاهین اتوماتیک

درون کابین شاهین اتوماتیک، برخی تفاوت‌ها آشکار هستند. برای مثال نمایشگر خودرو اکنون ابعاد بزرگتری دارد و دکمه‌های کنترلی زیر آن قرار گرفته‌اند. روی فرمان خودرو نیز دکمه‌های کروز کنترل را می‌توان دید. این آپشن از نسخه دنده‌ای حذف شده است و تنها در نسخه اتوماتیک قابل دسترسی است. در نهایت قاب دکوراتیو فرمان که در نسخه دنده‌ای رنگ نقره‌ای دارد، در نسخه اتوماتیک مشکی رنگ است. شاهین اتوماتیک از تریم دو رنگ مشکی – کرم بهره می‌برد و چرم به کار رفته در روکش صندلی‌ها کیفیت بهتر و طراحی متفاوتی نسبت به شاهین دنده‌ای دارند. دوربین و سنسور پارک عقب، دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع، سیستم صوتی به همراه نمایشگر 10 اینچی، سیستم تهویه دیجیتال و کیسه‌ های هوای جانبی از دیگر امکانات شاهین اتوماتیک هستند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/7/2
تنها تفاوت ظاهری کروم دور جلو پنجره‌س. ضمنا از ابتدا هم شاهین دستی کروز کنترل نداشت ک الان بخواد حذف بشه
1402/7/3
درودشمامیدانیدچراازماکه زمستان۱۴۰۳موعدتحویل خودروشاهین اتوماتاستالان درخواست وجه کرده اندیعنی۱۶ماه زودتروفقط همین محصول عجیب نیست
1402/7/6
زمستان 1403 ......خیلی دیره !! برای چی اینقدر دیر ، کجای دنیا اینجوری خودرو می فروشند؟
1402/7/3
گیربکسش چیه؟DAE چین؟
1402/7/5
چرا رینگی که زیر شاهین اتوماتیک همون رینگ 15 اینچی قدیمیه مگه قرار نیس یه رینگ جدید 16 بیاد زیرش؟؟؟