موضوعات داغ

سدان چینی آواتر ۱۲ در نمایشگاه خودرو مونیخ رونمایی شد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت آواتر تکنولوژی در سال ۲۰۱۸ به عنوان یک سرمایه‌گذاری مشترک بین چانگان و نیو تاسیس شد، اما نیو به دلیل مشکلات مالی خیلی زود از این پروژه خارج شد و جای خود را به شرکت باتری‌سازی CATL و هواوی داد. این برند سال گذشته کراس‌اوور آواتر ۱۱ را در بازار چین عرضه کرد و اکنون سدان آواتر ۱۲ را در نمایشگاه خودروی مونیخ رونمایی کرده است.

آواتر ۱۲ طراحی جالب و مدرنی دارد. این مدل شیشه عقب ندارد و یک سقف شیشه‌ای پانورامیک با مساحت ۲.۵۷ متر مربع جایگزین آن شده است. اولین بار این طراحی در سدان سوئدی پولستار ۵ دیده شده، اما آن مدل در سال ۲۰۲۵ تولید خواهد شد، در حالی که آواتر ۱۲ به زودی وارد خط تولید خواهد شد.

آواتر ۱۲ توسط شرکت سازنده به عنوان یک گرن کوپه معرفی شده است، اما در واقع یک سدان یا فست‌بک است: صندوق عقب از محفظه سرنشینان جدا شده است، اما می‌توان با جمع کردن صندلی‌های عقب گنجایش آن را افزایش داد. در جلو، یک صندوق اضافی برای قرارگیری کابل شارژ و در عقب یک اسپویلر جمع‌شونده روی درب صندوق تعبیه شده است.

در مقابل شیشه جلوی آواتر ۱۲ یک صفحه نمایش موسوم به هیلو اسکرین قرار دارد که با استفاده از آن می‌توان نوشته‌ها و تصاویر دلخواه خود را اضافه کرد. دستگیره درهای جمع‌شونده شیشه بدون فریم دارند. ۲۹ قطعه نظارتی (شامل سه لیدار) که برای عملکرد اتوپایلوت کامل ضروری هستند روی بدنه تعبیه شده‌اند، اما اتوپایلوت سطح ۳ و بالاتر هنوز در چین قانونی نشده است. آلمان، آمریکا و ژاپن در حال حاضر اجازه استفاده محدود از اتوپایلوت سطح ۳ را می‌دهند.

طول، عرض و ارتفاع آواتر ۱۲ به ترتیب از چپ به راست ۱.۴۵/۲/۵ متر و فاصله محوری آن ۳ متر است. وزن خالص آن بسته به تجهیزات بین ۲۱۸۰ تا ۲۳۰۰ کیلوگرم است. آواتر ۱۲ دارای تعلیق دوجناغی در جلو و تعلیق چنداتصالی در عقب خواهد بود.

آواتر ۱۲

پیشرانه‌های این سدان مانند کراس‌اوور آواتر ۱۱ است: نسخه پایه دارای یک موتور برقی در محور عقب با توان ۳۱۳ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر است. در نسخه تمام چرخ محرک دو موتوره، موتور برقی جلو توان ۲۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر و موتور برقی عقب توان ۳۱۳ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر تولید می‌کند. خروجی کلی این پیشرانه ۵۷۸ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن متر است. نهایت سرعت هر دو نسخه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. ظرفیت باتری هر دو ۹۴.۵ کیلووات ساعت است و با یکبار شارژ می‌توانند مسافت ۶۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتری را طی کنند.

پنل جلویی آواتر ۱۲ دو ردیفه است: در ردیف بالایی یک نمایشگر عریض و باریک ۳۵.۴ اینچی4K قرار دارد که بخشی از آن به عنوان داشبورد استفاده می‌شود. نمایشگرهای کوچک در لبه آن به عنوان آینه‌های عقب عمل می‌کنند. در ردیف پایین پنل جلو یک نمایشگر لمسی چندرسانه‌ای ۱۵.۶ اینچی قرار دارد که به سیستم عامل هارمونی ۴ هواوی مجهز است. تونل مرکزی دو طبقه است، در طبقه بالایی که با چوب طبیعی تزئین شده، یک پد شارژ بی‌سیم برای دو گوشی هوشمند وجود دارد. صندلی‌های جلو به زیرپایی قابل تنظیم مجهز هستند. سیستم صوتی استاندارد دارای ۲۷ بلندگو است.

آواتر ۱۲ تا پیش از پایان سال جاری میلادی وارد بازار چین خواهد شد اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است. سال آینده، برند آواتر وارد بازار اروپا خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد