موضوعات داغ

رونمایی از رنو رافال در نمایشگاه خودرو مونیخ ۲۰۲۳

عکس مطلب اول

رنو Rafale به در نمایشگاه خودرو مونیخ ۲۰۲۳ به طور رسمی رونمایی شده است. شاسی‌بلند جدید اسپرت رنو، بیننده را به یاد پژو ۴۰۸ ایکس می‌اندازد. در زیر کاپوت ماشین، یک سیستم هیبریدی قرار گرفته که شامل موتور ۱.۲ لیتری توربو ۳ سیلندره می‌شود. پیشرانه هیبریدی در مجموع می‌تواند ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

مشخصات ظاهری رافال

در نمای مقابل رافال، زبان طراحی جدید رنو به‌خوبی دیده می‌شود. خطوط برجسته و تیز در کنار چراغ‌های باریک LED ماتریکس، ظاهری قوی و تهاجمی و در عین حال، مدرن را برای خودرو به وجود آورده‌اند. قسمت سپر طراحی چندلایه داشته و چراغ‌های بومرنگی در هر دو طرف، ویژگی اسپرت بودن را تقویت می‌کنند.

نمای مقابل رنو رافال

رافال در نمای جانبی یک خودروی فست‌بک به حساب می‌آید که روی رینگ‌های بزرگ ۷ پره با طراحی چندضلعی سوار است. این رینگ‌های فانتزی، حسی تخیلی را در ذهن بیننده تداعی می‌کنند. عقب ماشین نیز هماهنگی عالی با نمای جلو داشته و به طور خاص چراغ‌های عقب با طراحی داخلی شانه‌ای، شباهت بسیاری به هفت‌تیر دارند.

نمای عقب رنو رافال

کابین رنو رافال ۲۰۲۴

کابین رافال بسیار مدرن و امروزی طراحی شده و تلفیقی از روحیه تکنولوژیکی و اسپرت است. نمایشگر بزرگ دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان اطلاعات حیاتی خودرو را به راننده نشان می‌دهد و حالتی تقریبا یکپارچه با نمایشگر ۱۲ اینچی اطلاعات سرگرمی پیدا کرده که به صورت عمودی و اندکی متمایل به سمت راننده، در وسط داشبورد قرار گرفته است. سیستم داخلی روی نسخه ۱۲ سیستم‌عامل Android Automotive به اجرا درمی‌آید و از قابلیت‌های اندروید اوتو و اپل کارپلی بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

داخل کابین رافال

رنو تلاش کرده با استفاده از نمایشگرهای بزرگ، خطوط هندسی نامنظم و همین‌طور طراحی نامتعارف شیفتر دنده، حس نشستن در یک خودروی فانتزی و متعلق به آینده را به سرنشینان انتقال دهد.

مشخصات فنی رنو رافال

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، رافال به یک سیستم هیبریدی با قابلیت شارژ خودکار به نام E-Tech مجهز است. این سیستم شامل یک موتور بنزینی ۱.۲ لیتری توربوشارژ ۳ سیلندره با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و دو موتور الکتریکی می‌شود. موتور برقی اصلی روی محور جلو نصب شده و ۷۰ اسب بخار قدرت دارد. موتور کوچک‌تر برای افزایش اثربخشی در گیربکس جاسازی شده و قدرت آن به ۳۴ اسب بخار می‌رسد. بدین ترتیب، پیشرانه هیبریدی E-Tech می‌تواند ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. البته طبق ادعای رنو، رافال در ترافیک با سرعت آهسته قادر به حرکت با تکیه بر موتور برقی است.

Renault Rafale

نسخه پلاگین هیبریدی رافال نیز در آینده نزدیک رونمایی می‌شود. این ماشین همچنان از موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ ۳ سیلندره ۱۳۰ اسب بخاری بهره می‌گیرد، ولی موتور برقی به‌کاررفته در آن باعث می‌شود حداکثر قدرت پیشرانه به ۳۰۰ اسب بخار افزایش یابد. پیشرانه پلاگین هیبریدی به سیستم انتقال قدرت روی چهار چرخ (AWD) و قابلیت فرمان دهی محور عقب متصل شده و از لحاظ کارایی و پرفورمنس در جایگاه بالاتری نسبت به مدل هیبریدی قرار می‌گیرد.

تاریخ عرضه و قیمت رنو رافال

شاسی‌بلند جذاب فرانسوی اوایل سال ۲۰۲۴ روانه بازار می‌شود. اگرچه قیمت رنو رافال به طور قطعی مشخص نیست، ولی حدود آن در نسخه پایه ۴۰ هزار پوند (معادل ۵۰ هزار دلار آمریکا) اعلام شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد