موضوعات داغ

پژو ۳۰۰۸ جدید یک کراس‌اوور برقی کوپه‌ خواهد بود

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

مراسم رونمایی جهانی از نسل سوم پژو ۳۰۰۸ قرار است ۱۲ سپتامبر برگزار شود، اما روز گذشته تصاویر رسمی از نمای بیرونی این محصول جدید با کیفیت پایین لو رفت و امروز خبرگزاری استلانتیس همان تصاویر را با کیفیت اصلی منتشر کرد.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد پژو ۳۰۰۸ جدید می‌دانیم: اوایل سال جاری، این برند فرانسوی اعلام کرد که ۳۰۰۸ جدید اولین مدل تولیدی شرکت استلانتیس روی پلتفرم ماژولار برقی STLA Medium خواهد بود. در ماه ژوئن تصاویری از فضای داخلی آن با پنل جلویی که در بالای آن یک نمایشگر پانورامیک دوگانه ۲۱ اینچی قرار داشت منتشر شد. در ماه ژوئیه، شرکت استلانتیس برخی از جزئیات مربوط به پلتفرم STLA Medium را فاش کرده و تصاویری از نمای بیرونی پژو ۳۰۰۸ جدید را با استتار منتشر کرد.

بخش عقب نسل جدید پژو ۳۰۰۸ شیب‌دار شده و حالا یک کراس‌اوور کوپه محسوب می‌شود. البته خبرگزاری استلانتیس آن را یک مدل فست‌بک خطاب کرده، اما با توجه به تصاویر رسمی بیشتر شبیه به یک لیفت‌بک به نظر می‌رسد. با توجه به برقی شدن این مدل، حرف E در نام آن به چشم می‌خورد و نام رسمی آن در واقع پژو E-3008 است.

پژو ۳۰۰۸

پلتفرمSTLA Medium دارای معماری برقی ۴۰۰ ولتی است و برای مدل‌های کلاس C و D با فاصله محوری ۲.۷ تا ۲.۹ متر و طول کلی ۴.۳ تا ۴.۹ متر طراحی شده است. حداکثر ظرفیت باتری این مدل ۹۸ کیلووات ساعت و حداکثر برد حرکتی آن با یکبار شارژ بیش از ۷۰۰ کیلومتر است. در پلتفرم STLA Medium می‌توان از پیشرانه تک‌موتوره دیفرانسیل جلو یا دوموتوره تمام چرخ محرک بهره برد؛ حداکثر قدرت هر موتور برقی می‌تواند از ۱۶۰ تا ۲۸۵ کیلووات (۲۱۷.۵ تا ۳۸۷.۵ اسب بخار) متغیر باشد. هفته آینده پیشرانه‌های ۳۰۰۸ جدید اعلام خواهد شد.

بازار اصلی پژو E-3008 اروپا و رقیب اصلی آن رنو سینیک خواهد بود که این هفته در نمایشگاه خودروی مونیخ معرفی شد. این کراس‌اوور نیز تنها با پیشرانه برقی عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد