موضوعات داغ

کیا اسپورتیج نسخه سالگرد ۳۰ سالگی معرفی شد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

امسال کیا اسپورتیج ۳۰ سالگی خود را جشن می‌گیرد و به همین مناسبت شرکت کره‌ای تصمیم گرفته نسخه سالگرد این مدل را عرضه کند. در سرزمین مادری این برند، نسخه ویژه اسپورتیج در ماه ژوئیه عرضه شد و حالا نسخه مشابهی از آن وارد بازار اروپا خواهد شد. کیا اعلام کرده طی این ۳۰ سال بیش از ۷ میلیون نسخه از این مدل در سراسر جهان به فروش رفته است.

نسل پنجم اسپورتیج که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد، با دو پیکربندی عرضه می‌شود: در اکثر بازارها از جمله کره و آمریکا با طول ۴.۶۶ متر و فاصله محوری ۲.۷۵ متر، اما در سایر بازارها با طول ۴.۵ متر و فاصله محوری ۲.۶۸ متر به فروش می‌رسد. این مدل‌ها از نظر طراحی نیز متفاوت هستند؛ برای مثال، نسخه اروپایی ستون‌های عقب مستحکم و یک شیشه کوچکتر روی درب پنجم دارد.

نسخه اروپایی مانند نسخه کره‌ای دارای جلوپنجره، آینه‌های بغل و چرخ‌های ۱۹ اینچی مشکی است. تزئینات کرومی باقی‌مانده روی بدنه هم تیره شده است. نسخه اروپایی را می‌توان با رنگ جدید ولف گری سفارش داد.

صندلی‌های این مدل از جنس جیر و چرم مصنوعی هستند. فهرست تجهیزات استاندارد شامل صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی، فرمان و صندلی‌های دارای گرمکن، پنل ابزار مجازی و سیستم چندرسانه‌ای (هر کدام ۱۲.۳ اینچ) و کلید هوشمند است.

کیا اسپورتیج

کیا هنوز نگفته که این کراس‌اوور با چه موتورهایی در دسترس خواهد بود. با توجه به تصاویر رسمی، اسپورتیج نسخه سالگرد در اروپا قطعا با پیشرانه پلاگین هیبریدی مجهز به موتور ۱.۶ لیتری توربو بنزینی عرضه خواهد شد. این مدل همچنین با پیشرانه نیمه‌هیبریدی با موتور ۱.۶ لیتری، با موتور ۱.۶ لیتری توربودیزل و نسخه هیبریدی معمولی با همان موتور توربو بنزینی عرضه خواهد شد.

تولید نسخه سالگرد کیا اسپورتیج در اسلواکی آغاز شده و در پایان ماه سپتامبر وارد نمایندگی‌ها خواهد شد. قیمت‌ها هنوز اعلام نشده است. البته برای مثال یک کراس‌اوور استاندارد در آلمان امروزه ۳۴۶۹۰ یورو قیمت دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد