موضوعات داغ

آیین نامه واردات خودروهای کارکرده تصویب شد؟ + زمان ابلاغ قانون واردات خودرو کارکرده

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

با اظهارات اخیر یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس مبنی بر اینکه روز گذشته مصادف با یکشنبه 19 شهریور 1402 در مورد آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده تصمیم گیری نهایی انجام می‌شود، انتظار می‌رود این موضوع نهایی شود. بنابر اظهارات لطف‌الله سیاهکلی- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، آیین‌نامه مذکور پس از تصویب در دولت، ظرف یک تا دو هفته آینده نهایی و ابلاغ خواهد شد.

پیش از این، آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و به دولت ارسال شده بود. دولت نیز چندین جلسه برای بررسی این آیین‌نامه برگزار کرده است. با این حال، همچنان نیاز به بررسی‌های بیشتری در این زمینه وجود دارد.

مراحل تصویب آیین‌نامه در مجلس

پس از تصویب نهایی آیین‌نامه در دولت، این آیین‌نامه برای تصویب نهایی به مجلس ارائه می‌شود. در صورت موافقت اعضای مجلس در صحن علنی، آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به تصویب خواهد رسید.

سپس آیین‌نامه مصوب به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می‌شود تا مراحل اجرایی شدن آن آغاز گردد.امید می‌رود با تصویب و اجرای این آیین‌نامه، واردات خودروهای کارکرده به کشور با شفافیت و ضوابط مشخصی همراه باشد و اهداف قانون‌گذار در این زمینه محقق شود. البته همچنان مخالفت‌هایی در این باره وجود دارد که نیاز است مورد توجه قرار گیرد تا آیین‌نامه‌ای متعادل و منطبق بر منافع ملی تدوین و به اجرا درآید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد