موضوعات داغ

بی وای دی یانگ وانگ U6: آیرودینامیک‌ترین خودروی تولیدی در دنیا

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

یانگ وانگ، برند پرمیوم تازه تاسیس شرکت BYD، آماده رونمایی از سومین محصول خود یعنی سدان بی وای دی یانگ وانگ U6 است. گفته می‌شود این مدل که به زودی در خط تولید این برند به شاسی بلند پرچمدار U8 و ابرخودروی برقیU9 خواهد پیوست، با ضریب درگ ۰.۱۹۵ بهترین ضریب آیرودینامیکی در بین خودروهای تولیدی در جهان را خواهد داشت.

یانگ وانگU6 هنوز معرفی نشده، اما به تازگی طرح‌های ثبت اختراع آن ظاهر کلی این مدل را به نمایش گذاشته‌اند. در حالی که برند چینی همچنان در مورد مدل آینده خود جزئیاتی منتشر نکرده، نام و ضریب درگ آن در جریان کنفرانس سالانه کمیته آیرودینامیک خودرو در چین اعلام شد.

در این مراسم همچنین یک عکس نیمرخ از U6 و ضریب درگ ۰.۱۹۵ قابل مشاهده بود و پس از آن لیستی از ۱۰ خودروی تولیدی برتر از نظر آیرودینامیک قرار داشت. بنابراین در صورتی که این مدل به وعده‌های شرکت سازنده عمل کند، بی وای دی یانگ وانگ U6 در جایگاه نخست این لیست قرار خواهد گرفت. همانند سایر مدل‌ها، این رکورد با عرضه یک نسخه ویژه دارای دوربین به جای آینه بغل و پوشش آیرودینامیک چرخ‌ها قابل دستیابی است.

در تصاویری که برای ثبت اختراع این مدل منتشر شده، شاهد بدنه کشیده و سقف شیب‌دار آن هستیم. چراغ‌های جلوی بزرگ شبیه یانگ وانگ U9 به نظر می‌رسند و در زیر ورودی هوای عریض روی سپر یک اسپویلر برجسته به چشم می‌خورد. از سایر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به گلگیرها و دماغه کوتاه شبیه تایکان، سقف مشکی، قاب پنجره‌های کرومی و اسپویلر عقب اشاره کرد. دوربین‌های جایگزین آینه احتمالا اختیاری خواهند بود؛ چون طرح‌های ثبت اختراع مدلی با آینه‌های معمولی را نشان می‌دهند. همچنین یک سنسور لیدار نصب‌شده روی سقف را می‌بینیم، در حالی که تصاویر لورفته قبلی سه نمایشگر را روی داشبورد نشان می‌دادند.

رونمایی از بی وای دی یانگ وانگ U6

در حالی که ابعاد بی وای دی یانگ وانگ U6 اعلام نشده است، طول آن مشابه BYD Chaser 07 حدود ۵ متر به نظر می‌رسد. گزارش‌ها از چین حاکی از آن است که این سدان می‌تواند با پیشرانه باتری برقی و پلاگین هیبریدی عرضه شود، چون معماری BYD با هر دو پیشرانه سازگاری دارد. نسخه تمام برقی احتمالا از پیشرانه چهارموتوره یانگ وانگ با توان بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد. برند چینی همچنین می‌تواند این سدان را به سیستم تعلیق Disus-X ابرخودروی خود مجهز کند، هرچند در حال حاضر این موضوع تایید نشده است.

رسانه‌های چینی می‌گویند که قیمت یانگ وانگU6 در حدود ۱۰۹ هزار دلار خواهد بود، بنابراین از تسلا مدل S Plaid با قیمت ۱۴۰ هزار دلار ارزان‌تر است. این قیمت همچنین آن را در مقایسه با پرچم‌داران برقی خودروسازان اروپایی از جمله بی ام وi7 و مرسدس بنزEQS مقرون به صرفه‌تر خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد