موضوعات داغ

تولید کامیون های چینی فوتون براک به روسیه رسید

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت آوتوتور واقع در کالینینگراد پیش از تحریم روسیه محصولات برندهای بی ام و، کیا و هیوندای را تولید می‌کرد، اما در سال ۲۰۲۲ شرکت‌های باواریایی و کره‌ای تولیدات خود در روسیه را متوقف کردند. در حال حاضر چینی‌ها خط مونتاژ این کارخانه را در اختیار گرفته‌اند و خودروهای سواری برندهای SWM، بایک، کایی و همچنین کامیون‌های برند JMC را در آن تولید می‌کنند. اکنون بخش تجاری با اضافه شدن یک برند چینی دیگر به نام براک گسترش خواهد یافت.

طبق اعلام خبرگزاری آوتوتور،‌ این کارخانه با همکاری شرکت چینی فوتون (بخشی از بایک)، تولید خودروهای تجاری برقی سبک و متوسط را آغاز کرده که تحت برند براک برای بازار روسیه تولید می‌شوند. دو مدل با نام‌های ۷۵ و ۱۶۰ بر روی خط تولید این کارخانه واقع در روستای پرسلاوسکویه قرار گرفتند. آوتوتور ۱۳۰ میلیون روبل برای نوسازی خط تولید این کارخانه هزینه کرده است.

براک ۷۵ یک خودروی تجاری سبک با وزن ناخالص ۷.۵ تن است. این خودرو به باتری لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت ۸۱ کیلووات ساعت مجهز است و برد حرکتی آن با یکبار شارژ از ۳۰۰ کیلومتر فراتر نمی‌رود. با قابلیت شارژ سریع می‌توان باتری آن را در عرض چند ساعت کاملا شارژ کرد. موتور برقی این مدل توان ۱۵۶ اسب بخار تولید می‌کند.

کامیون فوتون

وزن ناخالص کامیون متوسط براک ۱۶۰ معادل ۱۶ تن است. این خودرو از همان نوع باتری کششی با ظرفیت ۲۴۶ کیلووات ساعت بهره می‌برد. در عین حال، حداکثر برد آن همچنان ۳۰۰ کیلومتر است و زمان شارژ سریع باتری نیز دو ساعت طول می‌کشد. موتور برقی این مدل توان ۲۱۸ اسب بخار تولید می‌کند.

آوتوتور اشاره کرد که خودروهای تجاری برند براک می‌توانند به "طیف گسترده‌ای از ابرسازه‌های خاص، از جمله کفی بار تخت، ون برای اهداف مختلف، یخچال، بالابر هیدرولیک، کامیون‌های حمل زباله، یدک‌کش و غیره" مجهز شوند.

سرویس مطبوعاتی کارخانه کالینینگراد اعلام کرد که در آینده، مدل‌های تجاری با پلاک محلی به موتورهای برقی و قطعاتی مجهز خواهند شد که تولید آن‌ها در کارخانه‌های قطعه‌سازی آوتوتور آغاز خواهد شد. تولید باتری‌های کششی از سلول‌های سوختی برای این خودروهای برقی نیز در کارخانه شرکت رنرا (بخشی از روس‌اتم) در شهر نمان کالینینگراد انجام خواهد شد.

آوتوتور در کنار خودروهای برقی تجاری براک، تولید مدل‌های دیزلی شرکت جیانگلینگ موتورز را نیز آغاز کرده است. این مدل‌ها شامل پیکاپ ویگاس مدل ۲۰۲۲، کامیونCarrying با وزن ۳.۵ تا ۵ تن و همچنین کامیون Conquer با وزن ۹.۴ تن هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد