موضوعات داغ

اولین تصاویر پیکاپ تویوتا کرولا کراس + عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا از گذشته به خاطر مدل‌های پیکاپ خود و تنوع آن‌ها مشهور بوده است. در سال‌های اخیر، مدل‌های باری-مسافربری این برند به‌روزرسانی شده‌اند: سال گذشته، پیکاپ توندرا تغییر نسل داد و بهار گذشته، نسل جدید تویوتا تاکوما به نمایش گذاشته شد. خبرها حاکی از آن است که این برند ژاپنی قصد دارد به کمک یک مدل کامپکت که براساس تویوتا کرولا کراس ساخته شده، دامنه مدل‌های پیکاپ خود را گسترش دهد. این پیکاپ می‌تواند با مدل‌هایی مانند فورد ماوریک و هیوندای سانتا کروز رقابت کند.

هنوز اطلاعاتی درباره ظاهر پیکاپ کرولا کراس در دسترس نیست، اما می‌توان روی طراحی کراس‌اوور کرولا کراس متمرکز شد. این پیکاپ در مقایسه با مدل اصلی فاصله محوری بیشتری خواهد داشت و درهای عقب کمی باریکتر می‌شوند. البته اورهنگ عقب به میزان قابل توجهی افزایش ‌یافته تا کفی بار را در خود جای دهد. این پیکاپ دارای چراغ‌های عقب با طراحی ترکیبی از کرولا کراس و پیکاپ‌های جدید تویوتا خواهد بود.

پیکاپ تویوتا کرولا

این پیکاپ جدید ممکن است مانند ماوریک و سانتاکروز شاسی مونوکوک داشته باشد و موتورهای آن مشابه کراس‌اوور کرولا کراس باشند. شاسی روی پلتفرم GA-C ساخته شده که در معماری TNGA (معماری جهانی جدید تویوتا) توسعه یافته و در کرولا معمولی و کراس‌اوور C-HR نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل در بازارهای مختلف موتورهای خاص خود را دارد. در تایلند، جایی که در ابتدا معرفی شد، نسخه پایه به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری بنزینی تنفس طبیعی با توان ۱۴۰ اسب بخار و جعبه‌دنده متغیر پیوسته مجهز است. همچنین نسخه هیبریدی دارای موتور ۱.۸ لیتری با توان ۹۸ اسب بخار و موتور برقی با توان ۷۲ اسب بخار، خروجی کلی ۱۲۲ اسب بخار تولید می‌کند. در بازار آمریکا تنها یک نسخه با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی (۱۷۱ اسب بخار، ۲۰۳ نیوتن متر) با جعبه‌دنده متغیر پیوسته قابل سفارش است.

هفته گذشته مراسم رونمایی از کراس‌اوور تویوتا سنچری برگزار شد که سه برابر گران‌تر از لندکروزر ۳۰۰ خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد