موضوعات داغ

ابرخودرو توشک Aeon برقی با توان ۲۵۰۰ اسب بخار رونمایی شد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

وقتی صحبت از ابرخودروها باشد، ذهن کسی به سمت اسلوونی نمی‌رود، اما الجوسا توشک قصد دارد این تصور را تغییر دهد. این راننده سابق مسابقات اتومبیلرانی در حال تولید دو ابرخودروی برقی است که به اعتقاد او تاثیر قابل‌توجهی روی این بخش از بازار خواهند گذاشت.

شرکت او، توشک، به تازگی از خودروی سفارشی پرقدرت Aeon رونمایی کرده است که به ادعای آن‌ها بازار ابرخودروها را از آن خود خواهد کرد. این ابرخودرو با دو پیشرانه در دسترس است که هر دو نسبت قدرت به وزن قابل‌توجهی را ارائه می‌دهند.

نسخه تمام برقی Aeon E توان کلی بیش از ۲۵۰۰ اسب بخار تولید می‌کند. وزن این خودرو ۱۶۰۰ کیلوگرم است، بنابراین نسبت قدرت به وزن چشمگیر ۱.۷:۱ را ارائه می‌دهد.

نسخه پلاگین هیبریدی Aeon H از یک موتور V8 در کنار یک موتور برقی بهره می‌برد. این پیشرانه قدرتی نزدیک به ۶۰۰ اسب بخار کمتر از مدل برقی تولید می‌کند، اما همچنان توان ۱۹۳۰ اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. اما نسخه هیبریدی فقط ۱۴۸۰ کیلوگرم وزن دارد، بنابراین نسبت قدرت به وزن آن معادل ۱.۳:‍‍۱ حتی از مدل تمام برقی نیز بهتر است.

Aeon

سایر فاکتورهای عملکردی، مانند آیرودینامیک پیشگامانه، مشخصات فنی و موارد دیگر طی هفته‌های آینده اعلام خواهند شد. توشک می‌گوید طراحی کابین هر نسخه روی ایجاد یک تجربه سفارشی برای هر خریدار متمرکز خواهد بود.

او در این باره گفته است: " Aeonنوید یک طلوع جدید در تولید ابرخودروها را می‌دهد که شخصی‌سازی در راس آن قرار دارد. هر خودرو به صورت خاص برای مالک خود طراحی می‌شود تا پیوندی بی‌نظیر ایجاد کند."

این اولین تلاش شرکت اسلوونیایی برای خلق یک ابرخودرو نیست که پیش از این مدل TS 900 با توان ۹۳۷ اسب بخار و زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۲.۷ ثانیه را ساخته بود.

توشک قصد دارد برنامه تولید Aeon که تعداد محدودی از آن ساخته خواهد شد را در آینده اعلام کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/6/30
نسبت توان به وزن مدل هیبرید ۱.۳ به ۱ هست
نسبت توان به وزن مدل برقی ۱.۷ به ۱ هست
حالا ۱.۷ بیشتر هست یا ۱.۳؟
چرا نوشتید مدل هیبرید نسبت بهتری داره؟