موضوعات داغ

حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو تکذیب شد، دور سوم به زودی برگزار می‌شود

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

طی هفته گذشته اخباری مبنی بر حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو از جانب معاون وزیر صمت منتشر شد. شورای رقابت بلافاصله به این اخبار واکنش نشان داد و حذف سامانه یکپارچه را تکذیب کرد. بنابر اعلام سپهر دادجوی توکلی مدیر روابط عمومی این شورا، برداشت اشتباهی از سخنان معاون وزیر صورت گرفته است و دور سوم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه برگزار خواهد شد.

سپهر دادجوی توکلی مدیرکل روابط عمومی مرکز ملی رقابت در مورد اخبار رسانه‌ها پیرامون حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: هر گونه تغییر در رفتار بازار خودرو منوط به مصوبه شورا یا تغییر در دستورالعمل مصوبه 543 این شورا است. بنابراین سامانه یکپارچه تا تغییر دستورالعمل شورا به کار خود ادامه خواهد داد.

او در ادامه افزود: برداشت رسانه‌ها از سخنان معاون وزیر صمت اشتباه بوده است. ایشان در گفتگو با رسانه‌ها آینده و وضعیت مطلوب را ترسیم کرده‌اند. همه نهادهای مسئول در حوزه خودرو وظیفه دارند تا به این نقطه برسند. با این حال برای رسیدن به نقطه مطلوب باید برنامه ریزی دقیق و جامع داشته باشیم تا مثل سال‌های قبل دچار خطای محاسباتی نشویم.

بنابر گفته توکلی، سامانه یکپارچه خودرو شرایط حذف دلالی از بازار خودرو را فراهم کرده است. همچنین این سامانه باعث شده است تا اطلاعات جامعی از مشتریان خودرو فراهم شود. در جریان تدوین سامانه یکپارچه تلاش شده با تضمین سود تولیدکننده عرضه به درجه تعادل رسد و با کمک سامانه در شناخت مصرف کننده واقعی و حذف دلالی ثبات در این بازار ادامه یابد.

او در پایان افزود: به زودی و با عملیاتی شدن نوبت سوم طرح، چند خودروی جدید در بازار عرضه خواهد شد. تمامی این فرآیند همانند گذشته در قالب سامانه یکپارچه صورت می‌پذیرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/7/8
اول همون هایی که ثبت نام کردند بدند بعددوره ی بعد