موضوعات داغ

پیش نویس جدید آیین نامه واردات خودروهای کارکرده به دولت ابلاغ شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به دبیر کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط‌زیست دفتر حیات دولت، پیش‌نویس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده را ارسال کرد.

به گفته منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، پیش‌نویس اصلاحیه این آیین‌نامه به همراه نظرات تکمیلی پلیس راهور تهیه و برای بررسی به دفتر حیات دولت ارسال شده است.

وی افزود: این اقدام در راستای بازنگری مجدد آیین‌نامه مذکور و به منظور رفع ابهامات و ایجاد هماهنگی بیشتر در اجرای طرح واردات خودروهای کارکرده انجام شده است.

انتظار می‌رود پس از تصویب نهایی اصلاحیه پیشنهادی در دفتر حیات دولت و هیأت دولت، ضمن حفظ منافع مصرف‌کنندگان، شفافیت و سلامت اجرای طرح واردات خودرو نیز تضمین شود. همچنین وزارت صمت و سازمان‌های ذی‌ربط نظارت دقیق‌تری بر اجرای این طرح خواهند داشت تا از بروز هرگونه سوءاستفاده جلوگیری شود.

در متن این نامه آمده است:

"پیرو نامه شماره 1014710 تاریخ 22 شهریور 1402 در خصوصی <<بازنگری پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی تبصره (2) عاده (11) قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو موضوع واردات خودروهای کارکرده>>، به پیوست، متن پیش‌نویس اصلاحی به همراه نظرات تکمیلی پلیس راهور فراجا برای آگاهی و بهره‌برداری به حضور ارسال می‌شود. "

در ماه‌های اخیر انتقاداتی نسبت به اجرای طرح واردات خودرو مطرح شده بود که امید می‌رود با اصلاح آیین‌نامه، ابهامات برطرف و روند اجرای طرح بهبود یابد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد