موضوعات داغ

چند دستگاه هیوندای النترا 2023 وارد کشور شده است؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بنا بر اعلام مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی تختی، در شش ماهه نخست سال جاری، یک هزار و 31 دستگاه خودروی سواری از طریق بندر شهید باهنر وارد کشور شده است. از این تعداد، 300 دستگاه ترخیص شده و 731 دستگاه دیگر نیز در حال ترخیص از گمرک هستند.

بیشتر خودروهای وارداتی از نوع هیوندای الانترای ساخت کره جنوبی بوده که از کشورهای حاشیه خلیج فارس بارگیری و وارد بندر شهید باهنر شده‌اند.

محمدحسینی تختی ظرفیت و زیرساخت‌های مناسب این بندر را برای واردات و ترانزیت انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین برشمرد و افزود که این مزیت‌ها، بندر شهید باهنر را به نقطه عطفی در پیشبرد اقتصاد دریامحور و گسترش روابط با کشورهای همسایه تبدیل کرده است.

محمدحسینی تختی با تأکید بر موقعیت مناسب و ظرفیت بالای بندر شهید باهنر برای واردات و ترانزیت خودرو، از تعرفه‌های مناسب خدمات لجستیکی، نزدیکی به بنادر کشورهای همجوار، برخورداری از انبارهای مسقف و مجهز و تجهیزات پورت اپراتوری به عنوان دلایل اصلی تبدیل شدن این بندر به مرکز مهم واردات و ترانزیت خودرو در منطقه نام برد.

بندر شهید باهنر یکی از بنادر چندمنظوره استان هرمزگان و از بنادر فعال و قدیمی ایران است که در شهر بندرعباس قرار دارد. این بندر سومین بندر ترانزیتی و دومین بندر بزرگ استان هرمزگان محسوب می‌شود و در امور صادرات کالاهای غیرنفتی و نفتی، حمل‌ونقل کالا، ترانزیت و حمل‌ونقل دریایی مسافری داخلی و بین‌المللی نقش مهمی ایفا می‌کند.

با توجه به مزیت‌های یاد شده، انتظار می‌رود در آینده شاهد افزایش بیشتر حجم واردات خودرو از این مسیر باشیم که می‌تواند به کاهش قیمت و بهبود عرضه خودرو در بازار داخلی منجر شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد