موضوعات داغ

تصاویر کراس‌اوور تاتا هریر و تاتا سافاری ساخته‌شده روی پلتفرم لندروور منتشر شد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

تصاویر فیس‌لیفت کراس‌اوورهای هندی تاتا هریر و سافاری که چند روز پیش معرفی شدند منتشر شد. شاسی بلند پنج‌نفره هریر از سال ۲۰۱۸ عرضه شده است. سافاری که در سال ۲۰۲۱ وارد خط تولید شد، نسخه طویل‌تر هریر و با شش یا هفت صندلی قابل سفارش است. هریر و سافاری در هند به موفقیت قابل توجهی دست نیافتند: در پایان سال گذشته، هیچ‌کدام نتوانستند به جمع ۳۰ خودروی پرفروش در بازار هند راه پیدا کنند.

هر دو مدل چراغ‌‌های اصلی دوردیفه را حفظ کرده‌اند، اما چراغ‌های روز در بالای آن‌ باریک‌تر شده و با یک نوار نوری به یکدیگر متصل شده‌اند. شاسی بلند تاتا نکسون نیز از نورپردازی مشابهی بهره می‌برد.

جلوپنجره، سپرها و چراغ‌های عقب طراحی جدیدی دارند. طراحی چرخ‌ها تغییر کرده و چرخ‌های ۱۹ اینچی برای هر دو مدل در دسترس هستند، اما چرخ‌های ۱۶ اینچی کنار گذاشته شده‌اند. گزینه‌های رنگ بدنه افزایش یافته و این مدل‌ها با رنگ مشکی تیره هم قابل سفارش هستند.

طول تاتا هریر با ۷ میلیمتر افزایش به ۴۶۰۵ میلیمتر رسیده، عرض آن ۱۹۲۲ میلیمتر (۲۸ میلیمتر بیشتر) و ارتفاع آن ۱۷۱۸ میلیمتر (۱۲ میلی متر بیشتر) شده است. ابعاد تاتا سافاری جدید ۱۷۹۵/۱۹۲۲/۴۶۶۸ میلیمتر شده است. فاصله محوری هر دو کراس‌اوور همان ۲۷۴۱ میلیمتر است.

تاتا سافاری

بخش جلویی کابین هر دو مدل یکسان طراحی شده و تنها تفاوت در تزئینات است. امکانات کابین شامل پنل جلویی بازطراحی شده، فرمان جدید، سیستم چندرسانه‌ای با یک تبلت بزرگتر و واحد کنترل تهویه لمسی است.

این تجهیزات با پنل ابزار مجازی، کیسه هوای زانوی راننده، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سیستم ترمز خودکار با تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار، شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، صندلی‌های جلو دارای تهویه، سیستم باز شدن درب صندوق عقب با حرکت دادن پا زیر سپر، سقف پانورامیک و دوربین‌های سراسری تکمیل شده است.

تاتا هریر و سافاری با موتور ۲ لیتری توربودیزل استلانتیس با توان ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر و جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک عرضه می‌شوند.

ثبت سفارش این کراس‌اوورها در هند آغاز شده، اما هنوز قیمت آن‌ها اعلام نشده است. تاتا هریر قبلی با قیمت ۱۵۱۹۹۰۰ روپیه و سافاری با قیمت ۱۵۸۴۹۰۰ روپیه به فروش می‌رسد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/8/27
کاش به ایران هم وارد میشدن