موضوعات داغ

اعلام قیمت‌های علی الحساب خودروهای وارداتی با مجوز شورای رقابت

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در پی انتشار خبری مبنی بر اتهام تخلف سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اعلام قیمت علی‌الحساب تعدادی از خودروهای وارداتی، این سازمان با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن رد شدید این موضوع، توضیحاتی ارائه نمود و افزود که این اعلام قیمت با اطلاع و هماهنگی شورای رقابت اتفاق افتاده است و حالا شورای رقابت به دلایل نامشخص منکر این موضوع می‌شود.

به گفته سخنگوی سازمان حمایت، طبق مصوبه مورخ 18 مهرماه سال جاری کارگروه خودروی محترم شورای رقابت، با عنایت به طولانی بودن فرآیند ثبت سفارش و واردات خودرو از خارج کشور و لزوم اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط و همچنین تعیین قیمت نهایی پس از طی مراحل قانونی، مقرر گردید تا سازمان حمایت نسبت به اعلام قیمت علی‌الحساب برای خودروهای وارداتی که مراحل ثبت سفارش و ورود به کشور را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، اقدام و بخشی از وجه را به صورت علی‌الحساب دریافت نماید.

علاوه بر این، قیمت نهایی و قطعی خودروها، پس از ارائه مستندات و مدارک لازم از سوی واردکنندگان و تأیید نهایی شورای محترم رقابت، به عنوان مبنای تسویه حساب قطعی با خریداران تعیین خواهد شد.

بر این اساس، سازمان حمایت صرفا بر اساس مصوبه مذکور و در چارچوب مقررات، نسبت به اعلام قیمت‌های علی‌الحساب خودروهای وارداتی اقدام نموده و هرگونه اتهام تخلف در این زمینه را شدیداً رد می‌کند. این سازمان یادآور می‌شود که کلیه اقدامات صورت گرفته با نظارت و مجوز شورای رقابت انجام شده است و اما حالا شورای رقابت زیر بار این موضوع نمی‌رود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد