موضوعات داغ

هونگچی L5 گرانترین خودرو چینی دنیا، شروع قیمت از ۳۴ میلیارد تومان!

عکس مطلب اول

سدان لوکس هونگچی L5 به زودی به تولید انبوه رسیده و روانه بازار می‌شود. این خودروی بزرگ از موتور ۴ لیتری ۸ سیلندر استفاده می‌کند. هونگچی L5 برای حمل‌ونقل مقامات عالی چینی طراحی شده و قیمت آن ۶۸۰ هزار دلار است!

برند لوکس هونگچی به گروه دولتی فاو (FAW) تعلق دارد و در ابتدا به منظور جابجایی مقامات رده‌بالای حزب کمونیست تأسیس شد، اما بعدها عمومیت بیشتری پیدا کرد. هونگچی در حال حاضر دارای سه مجموعه است؛ سری H که بازار متوسط به بالا را هدف قرار داده، سری Q که برای مشتریان شرکتی طراحی می‌شود و در نهایت سری L که متشکل از لوکس‌ترین خودروها برای مقامات دولتی و تاجرین ثروتمند است.

هونگچی CA770

هونگچی L5 یک سدان چهار درب است که از زبان طراحی خاص و متمایز پیروی می‌کند. این ماشین با الهام از لیموزین افسانه‌ای CA770 طراحی شده و همان چراغ‌های گِرد و جلوپنجره کرومی مستطیلی بزرگ را دارد. پرچم قرمزرنگ و لوگوی هونگچی در بالای کاپوت خودنمایی می‌کنند و البته روی گلگیرهای جلو نیز لوگوی هونگچی به چشمی می‌خورد. در نمای عقب، نام هونگچی به زبان چینی و مطابق با دستخط مائو تسه یونگ (بنیان‌گذار جمهوری خلق چین) روی درب صندوق درج شده است.

نمای عقب هونگچی L5

هونگچی L5 با طول ۵۹۸۰ میلی‌متر، عرض ۲۰۹۰ میلی‌متر و ۱۷۱۰ میلی‌متر ساخته شده و فاصله بین دو محور آن به ۳۷۳۰ میلی‌متر می‌رسد. بنابراین می‌توان گفت سدان لوکس چینی حدود ۴۱۱ میلی‌متر درازتر، ۱۹ میلی‌متر عریض‌تر و ۲۰ میلی‌متر بلندتر از مرسدس بنز میباخ S-Class Z223 است. با این وجود، تنها چهار نفر به طور هم‌زمان می‌توانند درون کابین بزرگ و مجلل خودرو بنشینند. سدان ۳۱۵۰ کیلوگرمی روی رینگ‌های ۲۱ اینچی سوار می‌شود و زاویه ورود و خروج آن به ترتیب ۱۶ و ۱۴ درجه است.

هونگچی L5

موتور ۴ لیتری ۸ سیلندر CA8GV40T-03 قلب تپنده هونگچی L5 به حساب می‌آید که قدرت آن به ۲۸۷ اسب بخار می‌رسد. این موتور، نسخه بهبودیافته پیشرانه‌ای است که شاسی‌بلند عظیم‌الجثه LS7 را به حرکت می‌اندازد. حداکثر سرعت ماشین حدود ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده که سرعت چندان قابل‌ستایشی برای خودرویی با اندازه L5 نیست.

اگرچه قیمت L5 از ۵ میلیون یوان (معادل ۶۸۰ هزار دلار) آغاز می‌شود، ولی نباید فراموش کرد که هونگچی یک برند قدرتمند در چین به حساب می‌آید و میلیاردهای این کشور با احتمال فراوان به جای میباخ و رولزرویس به سراغ محصول ملی خود می‌روند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد