موضوعات داغ

چانگان UNI-K آماده عرضه به بازار، تصاویر کراس اوور وارداتی سایپا در حال تست و بررسی + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت سایپا اخیراً از یک خودروی جدید با نام یونی‌کی در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی کرده است. این خودرو محصول برند چینی چانگان بوده و پس از مدل‌های CS35 پلاس و CS55 پلاس، سومین مدل از این برند محبوب چینی است که توسط شرکت سایپا به بازار ایران عرضه می‌شود.

این خودرو در حال حاضر مراحل گرفتن مجوزهای قانونی و استاندارد را طی می کند و احتمالا به زودی وارد سامانه فروش خودروهای وارداتی خواهد شد.

مشخصات فنی چانگان UNI-K

یونی‌کی یک خودروی شاسی‌بلند میان‌سایز با طول 4.8 متر، عرض 1.94 متر و ارتفاع 1.7 متر است که فاصله بین دو محور آن 2.89 متر می‌باشد. این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که توان 233 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن متر تولید می‌کند. قدرت موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

یونی‌کی برای اولین بار در سال 2020 در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی شد و اکنون وارد بازار ایران می‌شود. این خودرو بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی، در نسخه 4×4 هم عرضه شده و دارای سیستم چهار چرخ محرک است. یونی‌کی روی پلتفرم مشترک با مدل یونیتی طراحی شده و از زبان طراحی مشترک این خانواده از خودروهای چانگان بهره می‌برد.

ویژگی‌های ظاهری یونی‌کی شامل چراغ‌های جلوی باریک و کشیده و جلوپنجره یکپارچه است. به نظر می‌رسد سایپا با عرضه این محصول چینی، درصدد پوشش دادن بخشی از نیاز بازار به خودروهای شاسی‌بلند است. البته باید منتظر ماند و دید کیفیت و قیمت نهایی این خودرو چگونه خواهد بود.

نمای عقب چانگان UNI-K

امکانات و تجهیزات چانگان UNI-K

چانگان یونی-کی مجهز به دوربین 360 درجه با قابلیت نمایش تصاویر سه بعدی اطراف خودرو است که به راننده در ترددهای شهری کمک شایانی می‌کند. همچنین، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی و مجهز به سیستم گرمکن، آسایش و آرامش بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

از دیگر ویژگی‌های یونی-کی می‌توان به سنسورهای متعدد محیطی، ترمز دستی الکترونیکی، آینه‌های جانبی برقی و تاشو با گرمکن، نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها، جک برقی و سنسور تشخیص اشیاء در صندوق عقب اشاره کرد.

علاوه بر این، دو صفحه نمایش 12.3 اینچی برای راننده و سرنشین، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سقف پانورامای متحرک، دنده الکترونیکی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه و دکمه استارت/استاپ موتور از دیگر مشخصات چانگان یونی-کی به شمار می‌رود.

یونی-کی

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/8/3
یکیش توی کرمانشاه دیدم ماشین پهن پیکر با طراحی فضایی هستش
1402/8/5
خوشگله