موضوعات داغ

پیکاپ رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ با موتور توئین توربو معرفی شد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت رم از فیس‌لیفت ۱۵۰۰ با طراحی جدید، کابین ارتقایافته و پیشرانه ۳ لیتری توئین توربو شش سیلندر خطی جدید رونمایی کرد.

این موتور با نام هاریکین جایگزین HEMI V8 شده و با دو خروجی در دسترس است. نسخه پایه توان ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور ۶۲۳ نیوتن متر و نسخه قدرتمندتر توان ۵۴۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۶ نیوتن متر تولید می‌کند.

هر دو بهبود قابل توجهی نسبت به پیشرانه قدیمی ۵.۷ لیتری V8 داشته‌اند که توان ۳۹۵ اسب بخار و گشتاور ۵۵۵ نیوتن متر داشت. نکته قابل توجه اینکه خروجی موتور هاریکین پایه مشابه موتور ۶.۲ لیتری V8 شورولت سیلورادو است.

رم گفته که این موتور توئین توربو علاوه بر ارائه قدرت بالا، برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی طراحی شده است.

پیشرانه سوم موتور آشنای ۳.۶ لیتری پنتاستار V6 است. رم به هیچ تغییری در این نسخه اشاره نکرده، بنابراین همچنان توان ۳۰۵ اسب بخار و گشتاور ۳۶۷ نیوتن متر را ارائه می‌دهد.

رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ علاوه بر پیشرانه جدید، ظاهری اسپرت‌تر و آیرودینامیک‌تر دارد. این تغییرات تا حد زیادی در نمای جلو متمرکز شده است، جایی که این مدل به چراغ‌های جلوی باریکی مجهز شده است که با جلوپنجره ادغام شده‌اند. جلوپنجره نیز بزرگتر شده و ظاهر جسورانه‌ای دارد.

این پیکاپ تراک همچنین به چراغ‌های عقب جدیدی مجهز شده که ظاهر سه‌بعدی دارند. درب عقب برقی از قابلیت تشخیص موانع بهره می‌برد.

در کابین شاهد صندلی‌های چرمی برقی با قابلیت تنظیم ۲۴ جهته و همچنین عملکردهای گرمایش، تهویه و ماساژ هستیم. از دیگر امکانات می‌توان به پدال‌های فلزی، شارژر بی‌سیم دوگانه گوشی‌های هوشمند و سیستم صوتی کلیپش با ۲۳ بلندگو اشاره کرد.

رم ۱۵۰۰

سیستم سرگرمی ۱۲ اینچی یوکانکت ۵ اکنون نمایشگری با وضوح بالاتر دارد و در کنار آن نمایشگر چندرسانه‌ای ۱۴.۵ اینچی جدید با قابلیت اسپلیت اسکرین اضافه شده است. علاوه بر این، همانند 1500 REV، این پیکاپ را می‌توان با یک نمایشگر جدید ۱۰.۲۵ اینچی برای سرنشینان جلو سفارش داد.

این مدل به یک سیستم کمک‌راننده فعال جدید مجهز است که شامل امکاناتی از جمله سیستم نیمه خودران سطح ۲ می‌شود که کروز کنترل تطبیق‌پذیر را با مرکزیابی مسیر ترکیب می‌کند تا سفرهای طولانی راحت‌تر انجام شوند.

خریداران همچنین می‌توانند سیستم کمک‌راننده بدون دخالت دست را سفارش دهند که مانند بلوکروز و سوپرکروز امکان رانندگی بدون دخالت دست در تمام سرعت‌ها را ارائه می‌دهد.

سایر امکانات شامل مبدل برق داخلی با توان ۲ کیلووات، پنل ابزار ۱۲.۳ اینچی دیجیتال، آینه بغل دیجیتال و حداکثر ظرفیت یدک‌کشی ۵۲۵۳ کیلوگرم هستند.

رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ اوایل سال آینده میلادی وارد نمایندگی‌ها خواهد شد و در کارخانه استرلینگ هیلز میشیگان ساخته خواهد شد. قیمت این مدل نزدیک به زمان عرضه اعلام خواهد شد، اما به احتمال زیاد گران‌تر از مدل فعلی با قیمت اولیه ۳۸۵۷۰ دلار باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد