موضوعات داغ

خودروهای برقی جدید چری با نام NEV را در بازار آسیا

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

در جریان تغییر شکل بازار خودروی روسیه، بسیاری از برندهای چینی جایگاه خود را به طور قابل توجهی در این کشور تقویت کردند. به عنوان مثال، برند مادر چری در ده ماه نخست امسال به تنهایی ۹۴.۳ هزار دستگاه خودرو در بازار روسیه به فروش رسانده که ۲۶۲ درصد بیشتر از ژانویه تا اکتبر سال گذشته است. در نتیجه چری به پرفروش‌ترین برند خودروهای خارجی در روسیه تبدیل شده است.

چری در بازار روسیه، علاوه بر خودروهای برند اصلی، مدل‌های ساخت اکسید، اومودا، جتور، کایی و جائکو را نیز به فروش می‌رساند. این گروه خودروسازی چینی به تازگی از تاسیس یک برند جدید در روسیه با نام چری NEV در سال آینده خبر داده است.

شرکت خودروسازی چری قصد دارد خودروهای مجهز به منابع انرژی جایگزین شامل مدل‌های هیبریدی و تمام برقی را تحت این برند جدید به فروش برساند. البته این شرکت هنوز نام مدل‌هایی که قصد فروش آن‌ها در سال ۲۰۲۴ دارد را اعلام نکرده است.

تیگو 7 پرو

ریاست برند جدید چری NEV بر عهده دیمیتری ماکسیموف است که پیش از این سمت مدیر فروش خودروهای برند فولکس واگن در بازارهای روسیه و قزاقستان را بر عهده داشته است. این برند آلمانی تحت رهبری او به جدول ۵ برند پرفروش بازار روسیه وارد شد و سهم آن به ۶.۷ افزایش یافت. امسال سهم چری در بازار روسیه ۱۱.۴ درصد است.

در پایان ماه گذشته، نسخه‌های هیبریدی کراس‌اوور چری تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو وارد بازار روسیه شدند که فقط در تیپ آلتیمیت در دسترس هستند. هر دو نسخه به موتور ۱.۵ لیتری چهارسیلندر توربو بنزینی با توان ۱۴۷ اسب بخار و دو موتور برقی با خروجی کلی ۲۳۵ اسب بخار مجهز هستند.

برد حرکتی چری تیگو ۸ پرو پلاگین هیبریدی ۸۰ کیلومتر و تیگو ۷ پرو هیبریدی ۸۲ کیلومتر است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۸ پرو ۷.۵ ثانیه و ۷ پرو ۷.۴ ثانیه و حداکثر سرعت هر دو ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. قیمت تیگو ۸ پرو پلاگین هیبریدی ۵۱۹۹۹۰۰ روبل و تیگو ۷ پرو پلاگین هیبریدی ۳۹۹۹۹۰۰ روبل اعلام شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد