موضوعات داغ

جیلی آزکارا خودرو جدید وارداتی بازار، مشخصات فنی و امکانات کراس اوور فردا موتورز + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت فردا موتورز قصد دارد مدل 2023 خودروی کراس‌اوور جیلی آزکارا را وارد بازار ایران کند. جیلی به عنوان یکی از برندهای چینی طی سال‌های اخیر و با همکاری عمیق با شرکت ولووی سوئد، توانسته محصولات باکیفیت‌تری را تولید کند و سهم بازار خود را افزایش دهد.

نمای عقب جیلی آزکارا

مشخصات فنی جیلی آزکارا

جیلی آزکارا یک خودروی هیبرید با دو محور محرک جلو و عقب است که از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژر TGDi با تکنولوژی شرکت ولوو و یک موتور الکتریکی بهره می‌برد. توان کل تولیدی این مجموعه پیشرانه 190 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر است که از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک و دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

سیستم انتقال قدرت آزکارا از نوع i-AWD می‌باشد که یک فناوری تازه و مدرن برای خودروهای کراس‌اوور دومحوره به شمار می‌رود. این خودرو دارای 4 حالت رانندگی است که بر میزان مصرف سوخت، عملکرد موتور و تعلیق تاثیرگذار هستند. میانگین مصرف سوخت ترکیبی آزکارا 6 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

علاوه بر این، آزکارا از فناوری هیبرید خفیف بهره می‌برد که با کمک موتور الکتریکی، شتاب‌گیری و تعویض دنده‌ها را روان‌تر کرده و در مصرف سوخت نیز موثر است.

موتور بنزینی 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژر TGDi با تکنولوژی شرکت ولوو و یک موتور الکتریکی

جدول مشخصات فنی جیلی آزکارا

نام خودرو جیلی آزکارا
کشور سازنده چین
سال (طراحی) 2020
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1477 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ-هیبریدی
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت 190 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 300 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه
جعبه دنده 7 سرعته خودکار دوکلاچه تر
شتاب 0 تا 100 9.7 ثانیه
حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت
وزن 1745 کیلوگرم
اندازه 4544 طول - 1831 عرض - 1713 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2670 میلیمتر

فضای داخلی جیلی آزکارا

امکانات و تجهیزات جیلی آزکارا

این خودرو در بالاترین سطح تجهیزات عرضه می‌شود و از امکانات ایمنی و رفاهی فراوانی بهره‌مند است؛ ترمز ABS، EBA و EBD، ترمز پارک برقی، اتوهولد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل فشار باد و دمای تایرها، سیستم هشدار نوربالا، سنسور عقب و جلو، دوربین ۳۶۰ درجه و ایربگ پرده‌ای از تجهیزات ایمنی جیلی آزکارا است

رادار هشدار خروج از خط، رادار کمکی حرکت بین خطوط، سیستم هوشمند ترمز اضطراری، سیستم تشخیص محدودیت سرعت، سیستم کمک حرکت در سربالایی، سیستم کمک حرکتی در سراشیبی، کروز کنترل تطبیقی، جهار مود رانندگی و سنسور باران، کلاستر دیجیتال، مالتی مدیای ۱۲.۳ اینچی، شارژر وایرلس، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم صوتی با ۸ بلندگو، تهویه مطبوع دو کاناله، استارت استاپ اتوماتیک پیشرانه، صندلی برقی ۸ حالته با تنظیم گودی کمر، گرمکن و سردکن صندلی، تریم داخلی با چرم ناپا، صندوق عقب برقی، نورپردازی داخلی و آیینه با گرمکن از دیگر امکانات این کراس اوور جیلی محسوب می‌شود.

فضای سرنشینان جیلی آزکارا

قیمت و زمان عرضه جیلی آزکارا

هنوز زمان عرضه و قیمت جیلی آزکارا وارداتی اعلام نشده است اما با توجه به ویژگی‌ها و امکانات ذکر شده، مشخص است که آزکارا می‌تواند انتخاب جذابی برای علاقه‌مندان به خودروهای کراس‌اوور هیبریدی با فناوری‌های نوین باشد و نیاز طیف وسیعی از مشتریان را برطرف سازد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/9/11
با اختلاف جیلی بهترین چینی بازار ایران