موضوعات داغ

لادا نیوا تراول در ایران رونمایی شد، خودرو دو دیفرانسیل روسی با نیکاموتور آمد + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت خودروسازی لادای روسیه که از سال 1973 مشغول به فعالیت است، روز گذشته همزمان با آغاز دومین نمایشگاه خودرو اوراسیا تهران، چهار مدل جدید خود را با همکاری شرکت نمایندگی نیکا خودروی ایران رونمایی کرد.

مدل‌های معرفی شده شامل وستا، نیوا تراول، وستا کراس و گرانت می‌باشد که بنابر اعلام مدیران شرکت نیکا خودرو، دو مدل وستا کراس و نیوا تراول تا پایان سال جاری وارد بازار ایران خواهند شد.

لادا یک خودروساز داخلی روسیه به شمار می‌رود که سهام عمده آن در اختیار دولت روسیه است. این شرکت تاکنون همکاری‌هایی با برندهای مطرحی همچون رنو، داچیا و فیات داشته که البته پس از جنگ اوکراین، همکاری با گروه رنو فرانسه متوقف شده است.

لادا نیوا تراول

لادا نیوا تراول خودرو دو دیفرانسیل روسی

شرکت خودروسازی AvtoVAZ روسیه، از سال 2002 میلادی طی همکاری مشترک با شرکت جنرال موتورز آمریکا، مدل کراس اوور لادا نیوا تراول را به عنوان نسخه تبدیل شده خودروی شورولت نیوا به بازار عرضه کرده است.

این خودروی کراس اوور در ابتدای سال 2022 به دلیل کمبود قطعات تولیدی، مدتی تولید آن متوقف شد اما از ماه اوت با حذف برخی تجهیزات، دوباره وارد چرخه تولید و فروش گردید.

لادا نیوا تراول در نسخه روسی خود دارای امکاناتی همچون فرمان برقی، شیشه‌های برقی، گیربکس الکترونیکی، آینه‌های خارجی گرمایشی، سیستم تعیین موقعیت جهانی و قفل مرکزی می‌باشد.

خودروی لادا نیوا تراول که در سال 2021 میلادی توسط خودروساز روسی لادا طراحی و معرفی شده، یک خودروی کاملاً روسی و دارای مالکیت داخلی است که با هدف ارائه یک خودروی اقتصادی و کارآمد، عرضه شده است.

فضای داخلی لادا نیوا تراول

این خودرو از یک موتور 4 سیلندر خطی بهره می‌برد که با حجم 1690 سی‌سی، توان 80 اسب بخاری در 5000 دور در دقیقه و گشتاور اوج 127 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه تولید می‌کند. سیستم انتقال قدرت آن از نوع دو دیفرانسیل بوده و نیرو از طریق یک جعبه‌دنده دستی 5 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

لادا نیوا تراول دارای شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت در مدت 19 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به 140 کیلومتر در ساعت می‌رسد. وزن این خودرو 1485 کیلوگرم و ابعاد آن به ترتیب 4099 میلیمتر طول و 1804 میلیمتر عرض و 1690 میلیمتر ارتفاع است.

میزان مصرف سوخت ترکیبی این مدل 10 لیتر در هر 100 کیلومتر و حجم باک سوخت آن 58 لیتر می‌باشد که نشان از مصرف بهینه سوخت دارد.

ویدیو معرفی لادا نیوا تراول

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد