موضوعات داغ

اعداد جادویی در ارتباط با خودروهای هیبرید تویوتا!

عکس مطلب اول
شاید برای شما هم سوال پیش آمده که تکنولوژی هیبریدی، در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی تاثیر بسزایی دارد ولی چقدر؟!
شنیده اید که خودرو های هیبرید تویوتا برترین و پرفروش ترین خودرو های هیبرید دنیا هستند و به عنوان خودرو های دوستدار محیط زیست شناخته می شوند، اما چطور می توانیم این حقیقت را قابل فهم و ملموس تر نشان دهیم؟
با همکاری سازمان های مربوطه برای انجام تحقیقات گسترده و بررسی منابع موثق در ارتباط با خودروهای هیبرید تویوتا به حقایق شگفت انگیزی دست یافته شد که در ادامه به طور خلاصه اعداد و ارقام به دست آمده را بیان می کنیم.
1. خودرو های هیبرید تویوتا تا به حال از انتشار 31 میلیون تن گاز CO2 در آمریکا جلوگیری کرده اند که این مقدار برابر وزن 13777 عدد شاتل فضایی می باشد!
2. خودروهای پریوس در آمریکا باعث صرفه جویی سوخت در حدود 7 میلیارد لیتر شده اند که صاحبان خودروی پریوس با این سوخت ذخیره شده می توانند بالای 4 میلیون بار دور کره زمین را بزنند!
3. خودروهای پریوس در 14 سال گذشته از انتشار بالای 26 میلیون تن گاز CO2 جلوگیری کرده اند که این مقدار معادل وزن 3 میلیون و 800 هزار فیل می باشد!
4. خودروهای پریوس باعث پس انداز هزینه سوخت در آمریکا در حدود 5 میلیارد دلار شده اند که با این مبلغ می توان 2526 عدد توربین بادی ساخت!

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با خودروی پریوس و نحوه عملکرد خودروی هیبریدی تویوتا اینجا کلیک نمایید.

فواید تکنولوژی هیبریدی تویوتا

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/2
فواید پراید هم بنویسین
1395/6/2
الان فریبرز میاد میگه:
ماشالله...تویوتا هر روز زیبا تر از دیروز....ای بترکه چشم هرچی حسوده...خخخخخ
1395/6/3
یه سوال برام مطرح شده که مدت زیادیه فکرمو حسابی مشغول کرده. اگه کسی اطلاع داره لطفا آگاهم کنه. سوال من اینه که مگه دلیل عمده ی گرون بودن خودرو در ایران نسبت به بازار جهانی (و حتی نسبت به مناطق ازاد در ایران) عوارض بالایی نیست که از خریدار دریافت میشه؟ خب این عوارض بسیار بالا که در مورد خودروهای هیبریدی وجود نداره و عوارض بسیار پایینی بر این خودرو ها تعلق میگیره پس چطوریه که قیمت یه خودرو هیبریدی در ایران باز هم تا این حد بالاست؟ بعضا از قیمت نسخه ی معمولی همون خودرو هم گرون تر در میاد؟ آیا طمع وارد کننده ها دلیلشه؟ هیچ نظارتی انجام نمیگیره؟
1395/6/3
دلیلش اینه که خودرو های هیبریدی فقط برای بازار کانادا و آمریکاست و کلا ساخت آمریکا هستند و چون وارد کننده آنها( بانک انصار) نمیتونه مستقما از آمریکا وارد کنه مجبور با پلاک صوری به کانادا منتقل کنه و بعدش به عنوان ماشین دست دوم بفرسته دبی ...چند ماه هم هونجا میمونه تا بیاد ایران...این پروسه شیپینگ قیمتشو میبره بالا...اصولا قیمت هیبریدی از قیمت خودرو های معمولی یه چند هزار دلاری بیشتره...
1395/6/3
سوال خوبیه . ولی جواب نمیگیری :)
1395/6/4
ناظر ها هم سهم خودشون رو دریافت میکنند.
سیستم خیلی فاسد هست
1395/6/3
ماورای زشتی ..