موضوعات داغ

کیا K5 در ایران معرفی شد، سدان محبوب به بازار کشور می آید + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

صبح امروز، شرکت کوشا خودرو با برگزاری مراسمی در شوروم مرکزی خود، محصول جدید خود را به بازار ایران معرفی کرد. این محصول، کیا K5، نمایانگر آغاز یک فصل جدید در پیشرانه خودروهای وارداتی این شرکت می‌باشد.

کیا K5، نسل جدید اپتیما با کد اتاق DL3 است که در سال 2019 در کره جنوبی به جهان معرفی شد. با حذف نام اپتیما، این سدان متوسط به نام K5 معروف شده است.

با آغاز فعالیت نمایندگی یا عرضه کننده جدید برند کره‌ای کیا در ایران و آزادسازی واردات خودرو، شرکت کوشا خودرو در ابتدا محصولاتی از جمله کیا سلتوس، سونت و سراتو را به بازار معرفی کرد. اما امروز، در مراسمی در شوروم مرکزی، K5 به عنوان محصول وارداتی جدید به مشتریان معرفی گردید.

ویدیو معرفی کیا K5 در ایران

مشخصات فنی کیا K5 مدل 2023

این خودرو با موتور 2 لیتری تنفس طبیعی MPi به توان 150 اسب بخار و 196 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. با استفاده از گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT، توان تولیدی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. هرچند در نگاه اول این موتور به نظر ممکن است ضعیف به نظر بیاید، اما با هماهنگی بالای آن با گیربکس AT 6 دنده، این موتور یکی از کم‌مصرف‌ترین موتورهای موجود در بازار ایران است. همچنین، لوازم یدکی این موتور به سهولت در دسترس هستند و حساسیت کمی به کیفیت سوخت دارد.

یکی از ویژگی‌های مثبت دیگر این خودرو، سیستم تعلیق عقب مولتی لینک است که بهبودی بر تجربه رانندگی ارائه می‌دهد.

کیا K5 مدل 2023

امکانات کیا K5 مدل 2023

با توجه به محدودیت 20 هزار دلاری برای واردات خودروها، شرکت کوشاخودرو ناچار به واردات نسخه LX از K5 شده است. این تریم از اپتیما 2023، همچنین امکاناتی از قبیل شیشه‌های بالابر برقی اتوماتیک، آینه‌های تاشونده برقی گرمکن دار، چراغ‌های جلو LED، اتولایت، ایربگ راننده و سرنشین جلو (2 ایربگ)، ترمز پارک پدالی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، کروز کنترل، درایو مود، سیستم تهویه مطبوع دستی، صندلی‌های پارچه‌ای با تنظیم دستی، مانیتور اندرویدی 8 اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

فضای داخلی کیا K5 مدل 2023

قیمت کیا K5 مدل 2023

هنوز اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضه دقیق K5 به بازار منتشر نشده است. با این حال، با توجه به قیمت جهانی این خودرو، قابل انتظار است که K5 با قیمت در حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان وارد بازار شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد