موضوعات داغ

5 روش مهم برای پیشگیری از سرقت باتری خودرو

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

باتری خودرو یکی از قطعات حیاتی و گران ماشین است که نقش مهمی در راه‌اندازی و کارکرد صحیح موتور و سایر سیستم‌های الکترونیکی دارد. باتری خودرو همچنین یکی از قطعات پرطرفدار و پرفروش در بازار قطعات یدکی است که قیمت آن به دلایل مختلف همچون تحریم‌ها، نوسانات ارزی و تقاضای زیاد، رو به افزایش است. به همین دلیل، باتری خودرو یک هدف جذاب برای سارقان محسوب می‌شود که با استفاده از ترفندها و ابزارهای ساده، می‌توانند آن را در عرض چند دقیقه از خودرو بردارند و با قیمت پایین به فروش برسانند.

سرقت باتری خودرو علاوه بر آسیب‌های مالی، مشکلات فنی و زمان‌بر را نیز برای صاحب خودرو به همراه دارد. به عنوان مثال، با سرقت باتری خودرو، کامپیوتر خودرو (ECU) ریست می‌شود و نیاز به تنظیم مجدد دارد. همچنین، سارقان ممکن است در هنگام جدا کردن کابل‌ها و بست‌های باتری، آن‌ها را ببُرند یا صدمه بزنند که باعث اختلال در عملکرد سایر قطعات الکترونیک خودرو شود. در نتیجه صاحب خودرو نه تنها باید هزینه خرید یک باتری جدید را پرداخت کند، بلکه احتمالا باید هزینه تعمیر و تعویض قطعات الکترونیکی دیگر را نیز به عهده بگیرد.

با توجه به این شرایط، پیدا کردن راه‌حل‌های مناسب و مؤثر برای جلوگیری از سرقت باتری خودرو ضرورت دارد. در این مقاله از خودروبانک پنج روش مهم و کاربردی را برای ایمن سازی خودرو معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید احتمال سرقت باتری خودرو را به حداقل برسانید.

۵ روش کاربردی برای جلوگیری از دزدی باتری ماشین

در زیر پنج روش مهم جهت جلوگیری از سرقت باتری را به آگاهی می‌رسانیم.

استفاده از قفل بست باتری خودرو

1.استفاده از قفل بست باتری خودرو

بست باتری خودرو یک قطعه فلزی است که به دور باتری قرار می‌گیرد و با پیچ‌ها و مهره‌ها به شاسی خودرو محکم می‌شود. این قطعه باعث می‌شود که باتری در جای خود ثابت بماند و از حرکت و لرزش آن جلوگیری کند. همچنین، این قطعه با افزایش زمان و دشواری سرقت باتری، سارقان را از انجام این کار منصرف می‌کند. بست باتری خودرو در انواع و ابعاد مختلف در بازار موجود است و می‌توانید آن را با توجه به نوع و سایز باتری خودرو خود انتخاب کنید. این کار مدت زمان و ریسک سرقت را بالا می‌برد و احتمالا سارق را از دزدی باتری منصرف می‌کند.

محافظ ضد سرقت باتری خودرو (قفل باتری)

2.محافظ ضد سرقت باتری خودرو (قفل باتری)

محافظ ضد سرقت باتری خودرو یا قفل باتری یک قطعه فلزی است که به صورت گیره‌ای روی دو پیچ بست باتری نصب می‌شود و با یک قفل، آن را محکم می‌کند. این قطعه با جلوگیری از جدا شدن بست باتری، سارقان را از برداشتن باتری خودرو منصرف می‌کند. محافظ ضد سرقت باتری خودرو در اشکال و رنگ‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود و معمولا دارای چندین کلید است که فقط صاحب خودرو به آن دسترسی دارد.

برای جلوگیری از سرقت باتری خودرو قفل کاپوت را فراموش نکنید

3. برای جلوگیری از سرقت باتری خودرو قفل کاپوت را فراموش نکنید

قفل کاپوت یک قطعه فلزی است که در داخل کاپوت و نزدیک قلاب قفل درپوش موتور نصب می‌شود. وجود این قطعه کار سارق را برای باز کردن کاپوت سخت می‌کند و زمان سرقت را بالا می‌برد‌‌. بنابراین وجود آن احتمالا باعث می‌شود که سارق از سرقت باتری ماشین منصرف شود. می‌توانید با پرداخت مبلغ نسبتا ناچیز، این قطعه را از بازار تهیه و روی ماشین خود نصب کنید

استفاده از دزدگیرهای هوشمند ماشین

4.استفاده از دزدگیرهای هوشمند ماشین

دزدگیر هوشمند ماشین یک دستگاه الکترونیکی است که به سیستم برق ماشین وصل می‌شود و در صورت تلاش برای جدا کردن سیم‌ها یا برداشتن باتری و باز شدن درهای ماشین یا کاپوت، صدای آژیر آن بلند می‌شود. ضمنا این سیستم به صورت هوشمند هرگونه تغییر در وضعیت ماشین نظیر باز شدن درها و درب موتور را به مالک پیامک می‌کند. بنابراین صاحب خودرو می‌تواند پیش از سرقت باتری خود را به ماشین برساند.

ضمنا این دستگاه با ایجاد هشدار صوتی، سارقان را از انجام سرقت باز می‌دارد و همچنین صاحب ماشین و اطرافیان را از وقوع سرقت آگاه می‌کند.

5.استفاده از ردیاب ماشین

ردیاب خودرو یک دستگاه الکترونیکی است که در خودرو قرار داده می‌شود و با استفاده از سامانه موقعیت‌یاب جهانی (GPS)، موقعیت جغرافیایی خودرو را به صورت دقیق نشان می‌دهد. این دستگاه با ارسال اطلاعات موقعیت خودرو به گوشی هوشمند یا کامپیوتر صاحب ماشین، امکان پیدا کردن و بازگشت خودرو سرقتی را فراهم می‌کند. زیرا گاهی اوقات ممکن است سارق ابتدا ماشین را بدزدد و سپس در یک مکان امن اقدام به سرقت قطعاتی نظیر باتری یا ایسیو و... کند. پس با استفاده از دستگاه‌های ردیاب جی پی اس می‌توان محل ماشین سرقتی را به پلیس اطلاع داد تا پیش از دزدیده شدن قطعات، سارق را دستگیر کنند.

سرقت باتری ماشین

سخن پایانی

اگر میخواهید بدانید چطور ماشین را ضدسرقت کنیم و از سرقت باتری ماشین و نیز دیگر قطعات مهم نظیر ایسیو پیشگیری نماییم، باید حتما از لوازم کمکی مثل قفل کاپوت و قبل بست باتری استفاده کنید. ضمن آنکه هیچ وقت ماشین را برای مدت طولانی در یک مکان خلوت و تاریک رها نکنید؛ چراکه معمولا سارقان در مکان‌های خلوت و تاریک به سراغ خودرو می‌روند و لوازم آن را سرقت می‌کنند. به‌کارگیری دزدگیر هوشمند خودرو با قابلیت ارسال پیامک هم شیوه مناسبی برای مقابله با سرقت ماشین به حساب می‌آید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد