موضوعات داغ

آیا بوگاتی هم از پیشرانه های هیبریدی استفاده خواهد کرد؟

عکس مطلب اول
تا پیش از معرفی پرچم دار جدید بوگاتی، معروف‌ترین خودروی این کمپانی یعنی بوگاتی ویرون با قدرت و سرعت فوق العاده خود در صنعت خودروسازی یکه تازی می‌کرد، ولی با روی کار آمدن بوگاتی شیرون، چاره‌ای جز واگذاری قدرت به این برند جدید بوگاتی با قدرتی 1500 اسب بخاری نبود، اما گویا این قدرت بر روی بوگاتی شیرون پاسخگوی طمع ورزی‌های مسئولان این کمپانی نبوده است، به همین دلیل چند روزیست که می‌شنویم کمپانی بوگاتی به فکر تولید نسخه‌ای هیبریدی از بوگاتی شیرون برای بالابردن قدرت تولیدی آن است.
در این خصوص، "دورهیمر" رییس فعلی کمپانی بوگاتی و بنتلی سخنان گفته شده در چند روز اخیر را تایید کرد و افزود که متخصصان این کمپانی در حال تجزیه و تحلیل برای هیبریدی کردن بوگاتی شیرون هستند. البته در این رابطه مشکلاتی هم وجود دارد که محدودیت بسته بندی یکی از بزرگ‌ترین موانع کار است. به طور واضح‌تر، بوگاتی شیرون با حداقل فضای خالی ممکن در بدنه ساخته شده تا هم سبک‌تر باشد و هم قسمت‌های آیرودینامیکی بدنه مطلوب‌تر از آب در بیایند، به همین دلیل استفاده از یک موتور الکتریکی و مجموعه‌ای از باتری‌های تامین کننده انرژی در صورتی که سیستم محرک و انتقال قدرت فعلی حفظ شده باشد، می‌تواند تاحدودی مشکل ساز باشد.
از طرفی دیگر هم با هیبریدی سازی بوگاتی ویرون، قطعا چند کیلوگرم به وزن خودرو اضافه خواهد شد که در سرعت‌های بالا و یا به هنگام شتاب گیری خود را نشان خواهد داد، هرچند موتورهای الکتریکی در شتاب گیری به خاطر انتقال قدرت خطی خود عملکردی بهتر دارند.
مزیت‌های هیبریدی شدن بوگاتی ویرون را هم علارغم افزایش قدرت تولیدی، می‌تون در استفاده شهری دنبال کرد، زیرا موتور 16 سیلندر بوگاتی ویرون مصرف سوخت بسیار بالایی داشته و در مسیرهای شهری نمی‌توان از قدرت تولیدی آن استفاده چندانی کرد، به همین دلیل یک سیستم محرک الکتریکی می‌تواند در سطح شهر پاسخگو باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد