موضوعات داغ

تصاویر جدید سوزوکی بالنو، هاچ‌بک کراس وارداتی در راه بازار ایران + عکس و کاتالوگ

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

سوزوکی بالنو قرار است به عنوان اولین هاچ‌بک کراس وارداتی، توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه در سامانه یکپارچه واردات خودرو عرضه شود و حالا این خودرو در حال گذاراندن مراحل جهت عرضه در بازار کشور است.

تصاویر اختصاصی جدیدی از سوزوکی بالنو به دست ما رسیده است که این خودرو را در مرکز تعویض پلاک نشان می‌دهد و احتمالا عرضه این خودرو به زودی آغاز خواهد شد.

راسا موتور خاورمیانه در مدت اخیر تلاش زیادی برای واردات خودروهای متنوع با قیمت مناسب انجام داده است. پیش‌تر این شرکت موفق شد مدل سوزوکی سیاز را با قیمت زیر 1500 میلیون تومان عرضه کند و حالا قصد دارد سوزوکی بالنو را نیز با قیمتی مناسب وارد بازار کند.

سوزوکی بالنو در واقع نسل دوم مدلی به همین نام است که از سال 2015 تاکنون تولید و عرضه شده است. نسل اول این خودرو در بازارهای مختلف جهان از جمله اروپا، ژاپن، هند و آمریکای جنوبی حضور داشت اما سوزوکی از سال 2020 تصمیم گرفت تولید آن را برای بازارهای اروپا و ژاپن متوقف کند.

بالنو یک هاچ‌بک اقتصادی با طراحی جذاب است که البته کمی قدیمی به نظر می‌رسد. طراحی جلوپنجره و چراغ‌های جلو هماهنگ است اما مه‌شکن‌های بزرگ، ظاهر کلی خودرو را تا حدودی تحت تاثیر قرار داده است. با این حال طراحان سعی کرده‌اند با تغییراتی در نمای جلو و استفاده از عناصر جدید مانند چراغ‌های ال‌ای‌دی و جلوپنجره تا حدودی ظاهر خودرو را مدرن‌تر کنند. اما قسمت عقب با چراغ‌های بومرنگ و طراحی یکپارچه، خودرو را مدرن‌تر نشان می‌دهد.

سوزوکی بالنو

از لحاظ تجهیزات، سوزوکی بالنو به امکاناتی همچون کروز کنترل، 4 ایربگ، دوربین دید عقب، کنترل پایداری، تهویه اتوماتیک، آینه‌های برقی، نمایشگر هدآپ و سامانه کمکی رانندگی مجهز شده است. این سطح از تجهیزات می‌تواند جذابیت خوبی برای بالنو در بازار ایجاد کند. البته با توجه به محدودیت های ارزی، احتمالاً نسخه وارداتی این خودرو به ایران، فاقد برخی تجهیزات پیشرفته تر خواهد بود.

مشخصات فنی سوزوکی بالنو

بالنو از لحاظ فنی نیز دارای موتور 1500 سی‌سی 4 سیلندر 105 اسب‌بخار همراه با گیربکس اتوماتیک 4 سرعته است. مصرف سوخت ترکیبی آن 5.4 لیتر برای هر 100 کیلومتر بوده که بسیار عالی است. البته تعلیق عقب این خودرو از نوع ساده تورشن بیم است که انتظار می‌رفت به جای آن از تعلیق مستقل یا مولتی لینک استفاده شود. در مجموع این خودرو از لحاظ فنی عملکرد قابل قبولی دارد.

در مجموع، سوزوکی بالنو می‌تواند انتخاب خوبی برای کسانی باشد که به دنبال خودروی هاچ‌بک اقتصادی و مقرون به صرفه هستند. البته باید منتظر ماند و دید این خودرو با چه قیمتی وارد بازار ایران می‌شود. طبیعتاً هرچه قیمت پایین‌تر باشد، استقبال بیشتری نیز خواهد داشت، چرا که توان رقابت با خودروهای داخلی را خواهد داشت.

علاوه بر بالنو، انتظار می‌رود راسا موتور خاورمیانه سایر محصولات سوزوکی از جمله مدل‌های سوزوکی جیمنی و سویفت را نیز وارد کند. ورود این خودروها می‌تواند به افزایش تنوع و رقابت در بازار خودروی ایران کمک شایانی نماید. البته همچنان کیفیت، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش از عوامل تعیین‌کننده در موفقیت این خودروها خواهد بود.

کاتالوگ سوزوکی بالنو

کاتالوگ سوزوکی بالنو

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/10/11
بالنو دیگه کجاش کراسه آخه همون هاچ بک دیگه