موضوعات داغ

تمدید ثبت نام خودروهای وارداتی تا ساعت ۱۵ امروز + جزئیات

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در راستای سیاست‌های دولت برای تنظیم بازار خودرو و حمایت از مصرف‌کنندگان، ثبت‌نام خودروهای جدید وارداتی جهت عرضه فوری خودروهای مازاد وارداتی با زمان تحویل سه ماهه تا ساعت 15 امروز 24 بهمن ماه 1402 تمدید شد.

طبق اعلام سامانه یکپارچه خودرو، متقاضیانی که یکی از حساب‌های خود را به مبلغ 5 میلیارد ریال به نام خودروی وارداتی وکالتی نموده‌اند، اما هنوز موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، مهلت ثبت‌نام و انتخاب خودرو تا ساعت 15 امروز تمدید شده است.

براساس آمارها، تاکنون 6 هزار نفر برای وکالتی کردن حساب اقدام کرده‌اند، اما هنوز خودرویی انتخاب نکرده‌اند. لازم به ذکر است، مهلت وکالتی کردن حساب‌ها نزد بانک‌ها به پایان رسیده است.

قیمت‌های اعلام شده، قیمت قطعی خودرو در مبادی ورودی است و هزینه‌های ترخیص از قبیل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری و حمل و نقل به آن اضافه می‌شود. واردکنندگان موظفند با رعایت قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، نسبت به تحویل به موقع خودرو اقدام کنند.

ثبت‌نام اولیه در سامانه یکپارچه، هیچ تعهدی برای تخصیص خودرو ایجاد نمی‌کند. همچنین اطلاعات متقاضیان در اختیار مراجع ذی‌ربط قانون مبارزه با پولشویی و مالیات بر عایدی سرمایه قرار می‌گیرد.

بدین ترتیب، دولت با افزایش زمان ثبت‌نام، فرصت بیشتری را برای متقاضیان خرید خودروی وارداتی فراهم کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد