موضوعات داغ

فرداموتورز در رویداد زیست بوم خودروهای برقی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

پنجمین رویداد صنعت دانش بنیان با محوریت زیست بوم خودروی برقی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور شرکت فرداموتورز برگزار گردید.

در این رویداد که با هدف تعیین راهبردها و تبیین سیاست ها در عرصه برقی سازی صنعت خودرو کشور با رویکرد دانش بنیان انجام گرفت شرکت فرداموتورز از دو برنامه مهم و کلیدی خود در جهت توسعه زیرساخت های برقی کشور و برقی سازی خودروها پرده برداشت.

بر اساس اعلام فرداموتورز، این شرکت پروژه احداث ایستگاه شارژ برقی در سال آتی را آغاز خواهد کرد. در این راستا در رویداد مذکور تفاهم نامه ای میان فرداموتورز و شرکت مپنا نیز به امضا رسید که می تواند در جهت پیشبرد اهداف کلان کشور در بسط و توسعه زیرساخت های مورد نیاز نقشی اثرگذار و اجرایی ایفا خواهد کرد.

فرداموتورز همچنین برنامه برقی سازی یکی از خودروهای سواری خود را نیز در دستور کار قرار داده که پروژه ای پیشرو محسوب شده و از نگاه ویژه و عزم جدی این خودروساز بخش خصوصی در پیشبرد برقی سازی صنعت خودرو ایران و نگاه تحول گرایانه در این حوزه حکایت دارد.

جیلی جئومتری C

خودروی جیلی جئومتری C نمونه‌ای از تلاش‌های شرکت چینی جیلی در زمینه تولید خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود و حالا توسط فرداموتورز این خودرو به ایران آمده است. این کراس‌اوور کوپه با طراحی اسپرت و آیرودینامیک خود، رقیبی جدی برای خودروهای اروپایی همچون رنو اسکالا به حساب می‌آید. چراغ‌های باریک جلو، کاپوت بلند و کشیده، آینه‌های جانبی روی درب‌ها و دستگیره‌های محو شونده، همگی عناصری هستند که به زیبایی این خودرو کمک شایانی می‌کنند.

اما جذابیت‌های اصلی جئومتری C در کابین آن نهفته است. کلاستر کوچک چسبیده به فرمان، سبکی کارتینگ و فرمولایی را به این خودرو بخشیده است. نمایشگر عریض مجزا برای کنترل سیستم چندرسانه‌ای و دکمه‌های کنترلی شبیه کلیدهای پیانو، تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز را برای راننده رقم می‌زنند.

در بخش فنی، جئومتری C از یک موتور الکتریکی 204 اسب‌بخاری با گشتاور 310 نیوتن‌متر بهره می‌برد. پکیج باتری 70 کیلووات ساعتی این خودرو، برد حدود 500 کیلومتری را برای آن به ارمغان آورده است. شتاب صفر تا صد این کراس‌اوور کوپه الکتریکی نیز در حدود 7 ثانیه گزارش شده است. تنها نقطه ضعف جئومتری C، سیستم تعلیق نیمه مستقل محور عقب آن است که می‌تواند مانورپذیری و نرمی سواری آن را تحت تاثیر قرار دهد.

در مجموع، جیلی جئومتری C با طراحی اسپرت و آیرودینامیک، کابین مدرن و هیجان‌انگیز و عملکرد قابل قبول الکتریکی خود، گزینه جذابی برای علاقه‌مندان به خودروهای الکتریکی با ظاهر اسپرتبک محسوب می‌شود. اگرچه نقطه ضعف سیستم تعلیق آن می‌تواند در برخی موارد آزاردهنده باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد