موضوعات داغ

سورن پلاس ایمن تر و با کیفیت تر از پژو پارس، گزارش شرکت بازرسی مهندسی ایران منتشر شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در جدیدترین گزارش شرکت بازرسی مهندسی ایران (iei) در خصوص کیفیت محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، خودرو سورن پلاس از نظر کیفی و ایمنی در سطح بالاتر از خودرو پژو پارس قرار گرفت.

طبق گزارش ارزشیابی ملی شرکت ایران خودرو در تمام سایت تولیدی این شرکت محصول سورن پلاس از نظر موارد استانداری و ایمنی با نمره بالاتر نسبت به خودرو پژو پارس ایمن و باکیفیت‌تر نشان داده و بر این اساس توانسته به عنوان یکی از محصولات به روز و استاندارد این شرکت در بازار حاضر شود.

بر اساس گزارش شرکت بازرسی مهندسی ایران سورن پلاسXUP در بررسی‌های معایب و نواقص این خودرو در سايت تولیدی كرمانشاه نمره 91 ، سایت فارس نمره 87.2 و سایت خزر 87.6 را ثبت نموده است. ميانگين نمره سورن پلاس در سه سايت كرمانشاه، خزر، فارس 88.6 گزارش شده است.

در سایت تولیدی خزر (مازندران) پژو پارس با 97.4 نمره منفی و ایران خودرو فارس با 97 نمره منفی در سطح کیفی و ایمنی پایینی قرار دارد و در مقابل شرایط کیفی سورن پلاس که از آن به عنوان جایگزین پژو پارس یا می‌شود در موقعیت کاملا بهتری است.

گزارش این سازمان شامل نمره منفی برای مواردی همچون نصب نامناسب نوار دور شیشه جلو ، نصب نامناسب نوار دور شیشه عقب، نصب نامناسب نوار ابروی سقف راست، نصب نامناسب نوار داخل کلاف درب جلو چپ، نصب نامناسب نوار آبگیر شیشه لچکی عقب راست بیرون، نصب نامناسب نوار ابروی سقف چپ، نصب نامناسب نوار داخل کلاف درب جلو راست؛ نصب نامناسب نوار آبگیر شیشه درب جلو راست بیرون، نصب نامناسب نوار آبگیر شیشه درب جلو راست داخل و نصب نامناسب نمد زیر داشبورد جلو چپ است.

سورن پلاس با موتور XU7P

مشخصات فنی سورن پلاس با موتور XU7P

گروه صنعتی ایران خودرو با هدف ارائه گزینه‌ای اقتصادی‌تر و کارآمدتر در بازار خودروهای تولیدی در ایران، اقدام به معرفی مدل جدیدی از محصولات خود با نام سورن پلاس بهینه و پیشرانه XU7P نموده است. این محصول، جایگزین پژو پارس خواهد شد که تولید آن تا پایان سال جاری متوقف می‌گردد.

سورن پلاس بهینه که با مشخصات فنی XU7P به بازار عرضه می‌شود، از پیشرانه XU7P بهره می‌برد. این پیشرانه 1.8 لیتری و 8 سوپاپ، قادر است قدرت 98 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن متر را تولید نماید. انتقال این قوای محرکه به چرخ‌های جلو از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی صورت می‌پذیرد. مصرف سوخت این خودرو در شرایط بهینه حدود 7 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد می‌گردد که نشان‌دهنده کارایی قابل قبول آن است.

در حالی که در نسخه فعلی سورن پلاس از پیشرانه EF7 استفاده می‌شود، نسخه بهینه آن مجهز به پیشرانه XU7P خواهد بود که پیش از این بر روی محصولاتی همچون آریسان 2 و پژو پارس بهینه نیز نصب گردیده است. از نظر فنی، تفاوت چشمگیری میان سورن پلاس بهینه و پژو پارس فعلی وجود ندارد.

سورن پلاس

سورن پلاس بهینه در زمینه امکانات رفاهی، در سطحی پایین‌تر از نسخه بنزینی سورن پلاس EF7 قرار دارد. با این حال، این خودرو همچنان از امکانات متنوعی نظیر دو کیسه هوا، تریم داخلی پارچه‌ای، پشتی برقی صندلی‌های جلو، رینگ فولادی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان هیدرولیک، آینه‌های تاشو برقی، تهویه اتوماتیک، ترمز دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، نشانگر تعویض دنده GSI، سنسور پایش باد تایرها، چراغ روشنایی روز، پوزیشن لامپ، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و غیره بهره‌مند است. با این وجود، برخی امکانات نظیر کروز کنترل و رینگ آلومینیومی به منظور کاهش قیمت تمام شده این محصول، حذف گردیده است که این امر چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد