موضوعات داغ

شرایط فروش و قیمت غیرقطعی سوزوکی جیمنی و سوزوکی فرانکس اعلام شد + جدول اسفند 1402

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

پس از معرفی خودروهای سوزوکی توسط شرکت راساموتور خاورمیانه در ایران، حالا سامانه خودروهای وارداتی شاهد حضور دو مدل جدید خودرو سوزوکی جمینی و سوزوکی فرانکس در لیست خودروهای قابل عرضه است.

بنا به اعلام سامانه خودروهای وارداتی قیمت محصولات عرضه شده راساموتور به صورت غیرقطعی و علی‌الحساب در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب محصولات اضافه خواهد شد.

جدول قیمت غیرقطعی سوزوکی جیمنی و سوزوکی فرانکس درمبادی ورودی در اسفند 1402

ردیف نام شرکت نشان تجاری مدل قیمت فروش علی الحساب درمبادی ورودی به ریال
1 راسا موتور خاور میانه Suzuki Jimny 5 Door 17.000.000.000
2 راسا موتور خاور میانه Suzuki Fronx 12.500.000.000

سوزوکی جیمنی

مشخصات فنی سوزوکی جیمنی

قلب تپنده این آفرودر، یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی است که قادر به تولید 101 اسب بخار قدرت و 130 نیوتن متر گشتاور حداکثری می باشد. شاید در نگاه نخست، این ارقام برای یک خودروی آفرود ناچیز به نظر برسد، اما با در نظر گرفتن وزن خالص حدود 1100 کیلوگرمی و ابعاد کوچک جیمنی، درمی یابیم که این توان، برای حرکت چابک آن کفایت می کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این شاسی بلند ژاپنی 15.1 ثانیه و میانگین مصرف سوخت ترکیبی آن 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر گزارش شده است. ظرفیت باک سوخت نیز 40 لیتر است.

انتقال قدرت پیشرانه به هر دو محور، از طریق یکی از دو گزینه گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک صورت می پذیرد که به نظر می رسد راسا موتور، نسخه اتوماتیک را برای بازار ایران در نظر گرفته است. سیستم انتقال نیرو در جیمنی از نوع دو دیفرانسیل (All Grip Pro) با امکان انتخاب حالت های 2H، 4H و 4L است. علاوه بر این، سیستم قفل محور محرک در سطوح لغزنده از طریق ترمز (Brake LSD) نیز از دیگر ویژگی های این خودرو به شمار می رود.

یکی از نکات فنی جالب جیمنی، سیستم تعلیق آن است. هر دو محور این خودرو در جلو و عقب از سیستم تعلیق سه اتصاله صلب همراه با میله پیچشی بهره می برند. به کارگیری این سیستم تعلیق کارآمد و ارزان قیمت، قابلیت بیراهه نوردی جیمنی را افزایش داده است. ترمزهای این خودرو نیز در محور جلو از نوع دیسکی و در محور عقب کاسه ای هستند. گفتنی است، نسخه وارداتی توسط راسا موتور نیز به همین پیشرانه مجهز خواهد بود.

سوزوکی فرانکس

مشخصات فنی سوزوکی فرانکس

شرکت راسا موتور به‌عنوان عرضه کننده رسمی این برند در ایران، نسخه‌ای از فرانکس با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی نیمه‌هیبرید، به بازار کشورمان عرضه نموده است.

این موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر در ترکیب با یک موتور الکتریکی 2 کیلو واتی، توانایی تولید 101 اسب‌بخار قدرت و 137 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. نیروی حاصل از این مجموعه پیشرانه، از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های محور جلو منتقل می‌گردد. سیستم هیبریدی فرانکس مجهز به یک باتری لیتیوم‌یونی 12 ولتی با قابلیت بازیابی انرژی در هر دو باتری و فناوری ISG (استارت-استوپ) است.

بر پایه اطلاعات کاتالوگ رسمی که شرکت راسا موتور منتشر کرده است، سوزوکی فرانکس می‌تواند در 11 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 5.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است که آن را در زمره خودروهای کم‌مصرف و اقتصادی قرار می‌دهد. از دیگر مشخصات فنی این کراس‌اوور می‌توان به سیستم تعلیق جلوی مک‌فرسون مستقل، سیستم تعلیق عقب نیمه‌مستقل محور پیچشی، ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در محور جلو و ترمزهای کاسه‌ای برای چرخ‌های عقب اشاره کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد