موضوعات داغ

مدل مفهومی جی‌ای‌سی امپو R کروکی را رونمایی کرد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت GAC موتور شاید یکی از جسورترین برندهای چینی باشد. این جسارت را می‌توان در مدل‌هایی مانند GS3 امزوم دید که ویژگی‌های آن را معمولاً در خودروهای عادی کلاس خودش نمی‌بینیم. در عین حال، گویا گک قصد دارد با امپو R در مسابقات WRX شرکت کند.

البته GAC ایده‌های دیگری نیز برای امپو R دارد. این شرکت به‌جای اینکه آن را سریع‌تر کند، تصمیم گرفته از کانسپت نسخه کروکی این سدان اسپرت رونمایی کند.

امپو R برای تبدیل به یک مدل کروکی جراحی بدنه بسیار گسترده‌ای را پشت سر گذاشته است. گک علاوه بر حذف دو درب عقب و برداشتن ستون‌های B و C، همچنین فاصله بین دو محور را 120 میلیمتر کوتاه‌تر و درهای جلو را 100 میلیمتر کشیده‌تر کرده است.

برای حفظ یکپارچگی ساختاری بدنه، تقویت‌کننده‌های بیشتری روی ستون A و قسمت عقب خودرو اعمال شده است. طراحی داخلی و سیستم سوخت‌رسانی و اگزوز نیز تغییر کرده است. همچنین یک سقف برزنتی جمع‌شونده برای این مدل در نظر گرفته شده است.

گک همچنین سیستم تعلیق را پایین آورده و مجموعه‌ای از چرخ‌های 20 اینچی را زیر امپو R کروکی قرار داده است.

این مدل همچنان از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با توان ۲۶۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر همراه با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک اسپرت آیسین بهره می‌برد.

ساخت این امپو R کروکی برای گک حدود 1 میلیون یوان هزینه داشته است. با توجه به اینکه شرکت چینی تا این میزان برای ساخت این مدل هزینه کرده است، شاید در آینده شاهد عرضه امپو R کروکی در بازار باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد