موضوعات داغ

اکسید اکسلانتیس ET‌ معرفی شد، پرچمدار جدید و لوکس چری

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

در روز هجدهم مارس، برند لوکس چری یعنی اکسید از محصولی جدید رونمایی کرد. این خودرو یک کراس‌اوور لوکس است که اکسید اکسلانتیس ET‌ نام دارد. این کراس‌اوور الکتریکی، نقش خودرو پرچمدار را در سبد محصولات اکسید ایفا خواهد کرد. البته این خودرو در بازار چین با نام دیگری عرضه می‌شود. نخستین سری از اکسید اکسلانتیس ET‌ در ماه ژانویه به تولید رسیدند و تحویل آن‌ها از پانزدهم آوریل آغاز خواهد شد.

اکسید اکسلانتیس ET‌ یک شاسی‌بلند اندازه متوسط است که حدود پنج متر طول دارد. بنابراین می‌توان این خودرو را یک شاسی‌بلند بزرگ نیز قلمداد کرد. ابعاد اکسید اکسلانتیس ET‌ شامل 4955 میلیمتر طول، 1975 میلیمتر عرض و 1698 میلیمتر ارتفاع هستند. فاصله بین دو محور این خودرو نیز سه متر است.

اگر از نمای جلو به اکسید اکسلانتیس ET‌ نگاه کنید، متوجه شباهت آن با سایر خودروهای چری خواهید شد. از آن‌جایی که با یک خودرو برقی مواجه هستیم، جلوپنجره این خوردو بسته شده است. چراغ‌های یکپارچه در بخش عقب و دستگیره‌های درب محوشونده نیز از دیگر المان‌های طراحی این خودرو به شمار می‌روند.

اکسید اکسلانتیس ET‌

مهندسان چری برای اکسید اکسلانتیس ET‌ حدود 30 حسگر و تراشه به کار گرفته‌اند تا این خودرو قابلیت‌های رانندگی خودران بهتری در شهر و جاده ارائه دهد. درون کابین خودرو نیز یک نمایشگر بزرگ 15.6 اینچی قرار گرفته است که می‌توان از طریق آن حالات مختلف نمایش محتوا را مدیریت کرد. این شاسی‌بلند به صندلی‌هایی با جاذبه صفر، تهویه/گرمایش/ماساژ صندلی، سیستم صوتی Lion Melody Max با 23 بلندگو، سانروف 2.38 اینچ و سیستم نظارت بر سلامتی مجهز است که قابلیت پایش ضربان قلب و فشار خون مسافران را دارد.

قدرت اکسید اکسلانتیس ET‌ از دو موتور الکتریکی تامین می‌شود که در جلو و عقب خودرو قرار گرفته‌اند. حداکثر قدرت این موتورها به ترتیب 245 و 308 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. شتاب صفر تا صد اکسید اکسلانتیس ET‌ به صورت رسمی 5.46 ثانیه عنوان شده است. باتری این خودرو از شارژ فوق سریع پشتیبانی می‌کند که می‌تواند 400 کیلومتر برد را در 10 دقیقه احیا کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد