موضوعات داغ

پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در سال ۲۰۲۳

عکس مطلب اول

گزارش سالانه فروش خودرو در اروپا منتشر، و به دنبال آن، نام پرفروش‌ترین خودرو در سال ۲۰۲۳ اعلام شده است. برای نخستین بار در تاریخ، یک خودرو غیراروپایی و الکتریکی توانسته در صدر جدول پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در سال قرار گیرد.

تسلا مدل Y با ۲۵۴۸۲۲ خریدار، عنوان پرفروش‌ترین خودرو در سراسر اروپا را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده است. طبق گفته تحلیلگران، محبوبیت روزافزون مدل Y و کاهش قیمت به تسلا کمک کرده تا به سهم قابل‌توجهی از بازار اروپا دست پیدا کند. در حقیقت، تسلا محصول مناسبی را در زمان مناسب در مکان مناسبی به عرضه درآورده و به موفقیت رسیده است.

پس از تسلا مدل Y، داچیا ساندرو با فروش ۲۳۵۸۹۳ دستگاه در جایگاه دوم خودروهای پرفروش سال ۲۰۲۳ اروپا قرار می‌گیرد و البته این جایگاه، خدشه‌ای به ارزش واقعی این خودرو وارد نمی‌کند. با توجه به ادامه بحران هزینه زندگی در سراسر اروپا، ساندرو با ظاهر جذاب و قیمت مناسب خود توانسته بخش عمده‌ای از بازار خودرو را به تسخیر خود درآورد. یک سوپرمینی رقابتی با کابین جادار و هندلینگ عالی که ارزش خاصی نزد خریداران داشته و از رقبای معروف خود پیشی گرفته است.

با فروش ۲۰۶۴۳۸ دستگاه و رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته، T-Roc فولکس‌واگن به عنوان سومین خودرو پرفروش اروپا در سال ۲۰۲۳ شناخته می‌شود. این ماشین به محض عرضه، محبوبیت فراوانی به دست آورد و توانست جایگاه گلف را از آن خود کند.

رنو کلیو با رشد فروش ۴۲ درصدی نسبت به سال گذشته در جایگاه چهارم خودروهای پرفروش اروپا ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد. دلیل محبوبیت این سوپرمینی فرانسوی را می‌توان ظاهر جذاب و پیشرانه هیبریدی قدرتمند دانست.

مقام پنجم پرفروش‌ترین‌ها نیز به پژو ۲۰۸ می‌رسد. البته فروش این ماشین در سال ۲۰۲۳ حدود ۶ درصد کاهش یافته و از ۲۰۶۹۸۶ به ۱۹۴۳۷۶ دستگاه سیده است. با این وجود، ۲۰۸ توانسته رقبای قدری همچون اوپل کورسا و گلف را پشت سر بگذارد.

لیست کامل پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در سال ۲۰۲۳ را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

جدول پرفروش ترین خودروها در بازار اروپا در سال ۲۰۲۳

نام خودروفروش در سال ۲۰۲۳فروش در سال ۲۰۲۲
تسلا مدل Y۲۵۴۸۲۲۱۳۷۶۰۸
داچیا ساندرو۲۵۳۸۹۳ دستگاه۲۰۰۷۳۶ دستگاه
فولکس‌واگن تی-راک۲۰۶۴۳۸ دستگاه۱۸۰۹۰۹ دستگاه
رنو کلیو۲۰۲۹۴۲ دستگاه۱۴۳۲۹۳ دستگاه
پژو ۲۰۸۱۹۴۳۷۶ دستگاه۲۰۶۹۸۶ دستگاه
اوپل کورسا۱۸۸۶۶۲ دستگاه۱۶۳۸۶۱ دستگاه
فولکس‌واگن گلف۱۸۴۲۷۶ دستگاه۱۷۷۳۸۶ دستگاه
تویوتا یاریس کراس۱۷۶۶۸۵ دستگاه۱۳۶۹۵۹ دستگاه
فولکس‌واگن تیگوان۱۷۴۲۶۷ دستگاه۱۴۹۰۲۳ دستگاه
اشکودا اکتاویا۱۶۱۷۸۴ دستگاه۱۱۲۷۷۶ دستگاه

در سال ۲۰۲۳ به طور کلی ۱۲.۷۹۲.۱۵۱ دستگاه خودرو در سراسر اروپا به فروش رسیده که رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد بازار اروپا دیگر بحران پس از کرونا را پشت سر گذاشته است. با این حال، اگرچه بخش عمده‌ای از مشکلات مربوط به زنجیره تأمین حل شده و مشتریان برای تحویل خودروهای جدید صبر بیشتری به خرج می‌دهند، ولی هنوز رکورد فروش ۱۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ شکسته نشده است. طبق آمار اخیر، خودروهای برقی با فروش ۲.۰۱۱.۲۰۹ دستگاه در سال ۲۰۲۳ توانسته‌اند حدود ۱۵.۷ درصد از سهم کلی بازار را به دست آورند. این رقم نزدیک به سهم خودروهای دیزلی با فروش ۲.۰۴۹.۱۵۷ دستگاه است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد