موضوعات داغ

سوزوکی جیمنی پیکاپ می شود؟ + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

اگر سوزوکی این طراحی را به واقعیت تبدیل کند، می‌تواند در بازارهایی که پیکاپ‌ها از جذابیت بیشتری نسبت به خودروهای شاسی‌بلند برخوردار هستند، یک گزینه محبوب شود.

جیمنی سوزوکی در حال حاضر در دو نسخه سه درب و پنج درب عرضه می‌شود، اما چطور درباره یک نسخه پیکاپ دوکابین صحبت می‌کنید؟ هنرمند طراح تصاویر، تئوفیلوس چِین، همین ایده را متصور شده و یک مدل پیکاپ جذاب مبتنی بر جیمنی را خلق کرده است. این ایده برای آوردن ظاهر صلب و صندوقی جیپ گلادیاتور به یک بخش کوچکتر و ارزان‌قیمت‌تر است.

همانطور که انتظار می‌رود، تصاویر دیجیتالی بر اساس نسخه پنج درب بلندتر سوزوکی جیمنی ایجاد شده‌اند. با این حال، فاصله بین دو محور برای اجازه دادن به شاسی نردبانی برای جای دادن یک صندوق عقب با اندازه مناسب، بیشتر شده است.

علاوه بر این، بازشو عقب به طور قابل توجهی نسبت به خودروی اهدا کننده طولانی‌تر است که اینچ‌های بیشتری را به ابعاد کوچک آن اضافه می‌کند. لازم به ذکر است که نسخه پنج درب جیمنی ۳،۹۸۵ میلی‌متر (۱۵۶.۹ اینچ) طول دارد که از بسیاری از هاچ‌بک‌های کوچک کوتاه‌تر است.

طراحی صندوق عقب از جیپ گلادیاتور بزرگتر الهام گرفته است، که در چراغ‌های عقب برجسته و گلگیر عقب با پله‌های یکپارچه مشهود است. مشابه الگوی خود، دارای حروف برجسته سوزوکی روی درب صندوق عقب است. در حالی که بقیه بدنه تقریباً بدون تغییر باقی مانده است، درهای عقب برای جلوگیری از برخورد با کاسه چرخ‌ها، به دلیل گسترش گلگیر‌ها تغییر کرده‌اند.

سوزوکی جیمنی پیکاپ

از زمان معرفی نسل چهارم سوزوکی جیمنی در سال ۲۰۱۸، این خودروی کوچک آفرود تعدادی تبدیل به پیکاپ را در دنیای واقعی و دیجیتال الهام بخشیده است، اما هیچ کدام از آنها از سوی خودروساز نبوده است. با این حال، اگر سوزوکی قصد داشت یک نسخه پیکاپ دوکابین از جیمنی را معرفی کند، قطعاً به یک موتور قوی‌تر نیاز خواهد داشت.

موتور بنزینی فعلی ۱.۵ لیتری طبیعی تنفس موجود ۱۰۳ اسب بخار (۷۷ کیلووات/۱۰۵ اسب بخار) و ۱۳۴ نیوتن متر (۹۹ پوند-فوت) گشتاور تولید می‌کند. با این حال، این ارقام ممکن است برای الزامات ظرفیت بار و کشش مناسب نباشد.

جیمنی سوزوکی قرار است در سال ۲۰۲۴ یک بروزرسانی میان دوره را دریافت کند که با معرفی گزینه‌های سوخت هیبریدی خفیف و الکتریکی کامل، دست کم در اروپا همزمان خواهد شد. اینکه آیا این به‌روزرسانی‌ها قدرت و جذابیت بیشتری به این مدل ۴×۴ محبوب تزریق خواهد کرد یا خیر، باید دید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد