موضوعات داغ

آفرودر برقی جدید چری در چین رونمایی شد، چری iCar V23 محصول مشترک شیائومی و چری + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در تاریخ 7 آوریل، چری مدل iCar V23 خودروی برقی آفرود را در چین معرفی کرد. این خودرو اولین محصول مشترک چری و شرکت ژیمی تکنولوژی است و دومین محصول تولید انبوه iCar پس از iCar 03 به شمار می‌رود. این خودرو به عنوان یک خودروی الکتریکی کوچک شاسی‌بلند برای مصرف‌کنندگان جوان طراحی شده است. انتظار می‌رود در تاریخ 12 آوریل به صورت رسمی رونمایی شده و در نیمه دوم سال 2024 عرضه شود.

درباره ژیمی تکنولوژی

این شرکت در ژوئن 2014 به عنوان یک شرکت سخت‌افزاری که وسایل هوشمند خانگی را طراحی و تولید می‌کند، تاسیس شده و یکی از شرکت‌های زنجیره اکوسیستم شیائومی محسوب می‌شود. زنجیره اکوسیستم شیائومی مجموعه‌ای از شرکت‌های تحت مالکیت شرکت اصلی شیائومی است. محصولات ژیمی تکنولوژی شامل کولرهای گازی، تصفیه‌کننده‌های هوا، بخاری‌های اتمیزر، بخاری‌های برقی، پنکه‌ها، دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا و ماسک‌های ضد آلودگی است.

چری iCar V23 محصول مشترک شیائومی و چری

خبر ورود ژیمی تکنولوژی به حوزه خودروسازی از اواخر سال 2021 منتشر شد. در آن زمان، 36kr گزارش داد که مدیر سابق پروژه خودروهای الکتریکی جنرال موتورز در منطقه پان آسیا به ژیمی پیوسته تا مسئولیت کسب و کار خودرو را برعهده گیرد و تعدادی از کارکنان بایک (BAIC) نیز به ژیمی پیوستند. در آن زمان، پاسخ رسمی شیائومی این بود: "ژیمی تنها یک تیم کوچک تحقیق و توسعه را از سر علاقه به خودروهای الکتریکی تشکیل داده است و در حال حاضر هیچ برنامه جزئی وجود ندارد."

امروزه، همان "تیم کوچک تحقیق و توسعه" که شیائومی به آن اشاره کرده بود، اکنون در بسیاری از جایگاه‌های کلیدی چری انرژی نو به عنوان تیم خودروسازی ژیمی نفوذ کرده است. تیم ژیمی مسئول تعریف محصول، برنامه‌ریزی و مهندسی است، در حالی که چری مسئول تولید، زنجیره تامین، فروش، تحویل و خدمات پس از فروش است. هر دو طرف با این مدل همکاری، محصولات بیشتری را ایجاد خواهند کرد و برنامه‌ریزی برای عرضه 6 تا 8 خودرو در سه سال آینده دارند.

آفرودر برقی iCar V23 چری در چین رونمایی شد

مشخصات فنی iCar V23

خودرو iCar V23 با هدف آفرود طراحی شده و گزینه‌های محرک تک موتور چرخ عقب و دو موتور چهارچرخ متحرک را ارائه می‌دهد. باتری‌ها توسط شرکت CATL تامین می‌شوند و برد حرکتی 400 تا 500 کیلومتر را فراهم می‌کنند. در این مرحله، جزئیات مشخصات موتور و باتری هنوز فاش نشده است. ابعاد این خودرو 4220/1915/1845 میلیمتر است و فاصله محوری آن 2730 میلی‌متر، زاویه آزاد جلو 43 درجه و زاویه آزاد عقب 41 درجه است. نسخه چهارچرخ متحرک دارای حداقل فاصله از زمین 212 میلی‌متر است.

همانند iCar 03، iCar V23 از ظاهر صندوقی شکل سنگین‌تر با چراغ‌های جلوی گرد، کاپوت بلندتر، سپرهای ضخیم‌تر، گلگیرهای برآمده و یک صندوق خارجی عقب به عنوان فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد.

این خودرو همچنین دارای دستگیره‌های درب پنهان با روشنایی، باربند سقفی، پله‌های کناری و رینگ‌های شبیه به پدال در اندازه‌های 19 و 21 اینچ است.

داخل کابین iCar V23

در داخل کابین، از المان‌های هندسی مانند خروجی‌های مستطیلی کولر و دکمه‌های گردان زیر صفحه کنترل مرکزی، به همراه پس‌زمینه دو رنگ استفاده شده است. قابل ذکر است که این خودرو به تراشه کوالکام اسنپدراگون 8155 و سیستم کمک رانندگی پیشرفته سطح 2+ مجهز خواهد بود. جزئیات تجهیزات داخلی هنوز فاش نشده است. باید منتظر اطلاعات بیشتر باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد