موضوعات داغ

شکست بزرگ برای راین R3، عرضه محصول خودروسازان راین متوقف شد؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بازار خودرو ایران در سال‌های اخیر شاهد حضور و غیبت برندهای مختلف خودروسازی بوده است. یکی از این برندها، خودروسازان راین است که پس از چند سال غیبت، قصد داشت با محصول جدیدی به نام راین R3 به بازار بازگردد. اما متأسفانه به نظر می‌رسد این بازگشت موفقیت‌آمیز نبوده است.

بر اساس آمار رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سال 1402 تنها 23 دستگاه از این خودرو تولید شده است، در حالی که در سال 1401، تولید آن به 138 دستگاه رسیده بود. این آمار نشان می‌دهد که عملاً تولید و عرضه راین R3 در ایران متوقف شده است.

با توجه به اینکه این شرکت در خصوص برنامه های آینده خود هیچگونه اطلاع رسانی نداشته و برنامه ای منتشر نکرده است به نظر می‌رسد که عرضه و تولید راین R3 عملا در ایران با شکست مواجه و متوقف شده است.

شکست راین R3 در بازار ایران می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ از جمله عدم توانایی این خودرو در رقابت با محصولات موجود در بازار، عدم جذابیت کافی برای مشتریان ایرانی، یا مشکلات احتمالی در تأمین قطعات و خدمات پس از فروش شرکت عرضه کننده که در نهایت به توقف تولید این خودرو منجر شده است.

معرفی خودروسازان راین

خودروسازان راین که فعالیت خود را در سال 1382 آغاز کرد، در ابتدا با همکاری شرکت‌های کره‌ای هیوندای، محصولاتی چون ورنا (اکسنت) و آوانته (الانترا) را به بازار ایران عرضه کرد. پس از خروج شریک کره‌ای از بازار ایران در دهه 1390، این شرکت همکاری خود را با برندهای چینی گریت وال و فاو آغاز نمود. یکی از محصولات اخیر این شرکت، خودرو راین R3 بود که قرار بود پس از چند سال غیبت، راه بازگشت خودروسازان راین به بازار ایران را هموار کند.

راین R3

مشخصات فنی راین R3

راین R3 یک خودروی اقتصادی چینی است که پیش از این توسط برندهای چانگان و لارک در کشور چین به فروش رسیده بود. این خودرو مجهز به یک پیشرانه 1.3 لیتری چهار سیلندر با قدرت 90 اسب بخار و گشتاور 116 نیوتن متر است. جعبه دنده آن از نوع 4 سرعته اتوماتیک بوده و قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 5 و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده است.

امکانات و تجهیزات راین R3

از جمله امکانات و تجهیزات راین R3 می‌توان به فرمان برقی، رینگ‌های 15 اینچی آلیاژی، سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر 9 اینچی اندرویدی، دی لایت، سنسور فشار باد تایرها، سیستم تهویه دستی، دوربین و سنسور پارک عقب، دو کیسه هوا، سانروف، کامپیوتر سفری و آینه‌های جانبی تنظیم شونده برقی اشاره کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد