موضوعات داغ

کیا سونت 2024 معرفی شد، نسخه جدید وارداتی کوشا خودرو + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

به نظر می‌رسد برای شرکت کیا هرگز تعدد مدل‌های مختلف کراس اوورها در خط تولید آن‌ کافی نیست. آن‌ها به خوبی می‌دانند که این بخش، پرطرفدارترین و سودآورترین بازار است، بنابراین اکنون یک محصول دیگر را معرفی کرده اند. این خودرو کیا سونت 2024 نام دارد، یک کراس اوورجدید دسته B که پیشنهاد قیمتی مقرون به صرفه آن‌ها در این نوع خودروها محسوب می‌شود. در ادامه جزئیات مهم آن را برایتان شرح می‌دهم.

سونت چیست، از کجا آمده و جایگزین چه خودرویی است؟

ابتدا بگذارید چند نکته را در مورد سونت روشن کنیم. همانطور که گفتم، این پیشنهاد ورودی جدید کیا برای کراس اوورهاست که فقط 4.1 متر طول دارد. بنابراین رقبای اصلی آن تویوتا رایز، چری تیگو 2 پرو (X22)، شوولت گروو، سوزوکی فرانکس، فولکس واگن تایگون، سئات آرونا و دیگر کراس اوورهای کوچک‌تر دسته B هستند.

در ابتدا تصور می‌کردیم که این خودرو در هند تولید خواهد شد، بازاری که برای معرفی آن انتخاب شد چرا که بیشتر برای کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته شده بود تا یک محصول اصلی. اما این برند اعلام کرد که سونت جدید از چین می‌آید، از همان کارخانه‌ای که حدود یک سال پیش سلتوس را پس از فیس‌لیفت میان دوره‌ای آن، به آنجا ارسال کرده است.

در خط تولید کیا، سونت در یک گروه با سلتوس و سول قرار خواهد گرفت. سول آخرین محصولی است که احتمالاً تا پایان امسال در بازار دیگر عرضه نخواهد شد. هرچند این موضوع تأیید نشده است، اما همه چیز نشان می‌دهد که چنین خواهد بود.

کیا سونت

یک طراحی با رویکردی از مدل‌های جدید و جزئیات جوانپسند

از نظر طراحی، کیا سونت 2024 بسیاری از خطوط را از محصولات دیگری مانند K3 و خود سلتوس به عاریه گرفته است. از این منظر، چراغ‌های جلو بسیار شبیه به سدان و هاچ‌بک زیرکامپکت این برند هستند، با فرمی تیز و پر از برجستگی‌ها. ادغام جلوپنجره و تعداد زیادی لمسه‌های رنگ نقره‌ای نیز به توهم یک شاسی‌بلند علی‌رغم اندازه کوچک آن کمک می‌کنند.

بخش جانبی از نظر فرم ساده‌تر است، هرچند برجستگی‌های خوب تعبیه شده در گلگیرها دیده می‌شوند. در تمام نسخه‌ها رینگ‌های 16 اینچی خواهیم دید. اما به نظر می‌رسد نسبت اندازه چرخ‌ها و رینگ‌ها با فضای گلگیرها کمی نامتناسب است.

قسمت عقب به طور قابل ملاحظه‌ای شبیه به K3 هاچ‌بک است، با چراغ‌های LED وصل شده در وسط. گلگیر عقب نیز دارای روکش نقره‌ای است که محافظ‌های زیرین یک مدل ماجراجویانه را تداعی می‌کند.

ابعاد خودرو به ترتیب:

طول: 4110 میلیمتر

عرض: 1790 میلیمتر

ارتفاع: 1642 میلیمتر

ظرفیت صندوق عقب: 374 لیتر

داخل کابین کیا سونت

طراحی داخلی جذاب‌تر اما کاملاً سخت

در داخل کابین، کیا سونت 2024 نسبت به رقبای خود پیشنهاد طراحی جذاب‌تری دارد، زیرا دارای برخی المان‌های برجسته و فرم‌های پیچیده‌تری است.

با این حال، در مورد مواد به کار رفته، کاملاً مشخص است که برای کنترل هزینه‌ها، عمدتاً از پلاستیک‌های سخت استفاده شده است. از این منظر، تمام داشبورد، کنسول مرکزی و درب‌ها - به جز دسته‌های آرنجی - از این مواد سخت ساخته شده‌اند.

اتصالات حس بدی ندارند، هرچند باید در نظر داشت که این مدل‌ها کاملاً جدید هستند و دشوار است که نقصی را در آن‌ها یافت. اما قاب محلی که صفحه نمایش سرگرمی و کیلومترشمار دیجیتالی در آن قرار دارند، به راحتی می‌لرزد.

تجهیزات به خوبی انتخاب شده‌اند. در این زمینه شروع می‌کنیم با یک صفحه لمسی 10.25 اینچی با قابلیت اتصال بی‌سیم Apple CarPlay و Android Auto، سیستم تهویه هوای اتوماتیک یک منطقه‌ای - با قدرت زیاد فن‌ها حتی در سطح 2 - شارژر بی‌سیم تلفن همراه، درگاه‌های USB نوع A و C، سانروف، کیلومترشمار آنالوگ با صفحه نمایش رنگی در وسط، ترمز دستی سنتی، آینه روز و شب دستی، صندلی‌های چرم مصنوعی با تنظیم برقی برای راننده، دوربین دنده عقب و انتخابگر حالت‌های رانندگی.

از نظر ایمنی، کیا سونت در تمام نسخه‌ها دارای 6 کیسه هوا، ترمزهای ABS، کنترل پایداری الکترونیکی و کمک دنده گیری در سربالایی است. نسخه SX که کامل‌ترین مدل است و همچنین شامل ترمز اضطراری خودکار، کمک نگه‌داشتن در خط، چراغ‌های نور بالای خودکار، مانیتور فشار باد لاستیک‌ها و سایر امکانات می‌باشد.

برای این دسته، وجود خروجی‌های تهویه هوا برای سرنشینان عقب، دو درگاه USB-C و حتی آرنج‌گاه با جالیوانی عجیب است، اما سونت به این موارد مجهز شده است. ظرفیت صندوق عقب نیز با ابعاد این شاسی‌بلند متناسب است و 374 لیتر حجم دارد.

تنها یک گزینه موتور برای کیا سونت 2024

تنها یک گزینه موتور برای کیا سونت 2024

کیا سونت جدید برای قوای محرکه از یک سیستم نسبتاً ساده بهره می‌برد. این یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 106 پوند-فوت است. به این موتور می‌توان یک گیربکس CVT اتوماتیک یا یک دنده دستی 6 سرعته متصل کرد و فقط سیستم محرک جلو دارد.

از نظر عملکردی این کراس اوور به طور کلی خوب عکس العمل نشان می‌دهد. البته برای سبقت گرفتن با سرعت بیش از 110 کیلومتر بر ساعت، زمان و برنامه‌ریزی بیشتری لازم است، اما با سه سرنشین و بار، احساس نمی‌شد که توانایی‌هایش کم باشد.

گیربکس CVT دارای کالیبراسیون خوبی است و 8 دنده را شبیه‌سازی می‌کند، اما گاهی در تحویل قدرت چندان چابک نیست.

بدون شک بهترین نقطه این خودرو، سیستم تعلیق آن است که با به اشتراک گذاشتن بسیاری از اجزا با سلتوس در سطح پلتفرم، احساس ثبات، پاسخگویی و در عین حال راحتی می‌دهد. حتی با نوسانات جزئی بدنه، پایداری خوبی حفظ می‌شود و احساس امنیت مناسبی منتقل می‌کند.

حرکت آن نرم بوده و لرزش‌ها را به خوبی می‌گیرد. از طرفی فرمان چندان دقیق نیست اما بازخورد مناسبی از حرکت چرخ‌های جلو را منتقل می‌کند.

علی‌رغم وزن کم و ابعاد محدود، این خودرو از ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ بهره می‌برد. احساس پدال ترمز مناسب است با سفتی متعادل و مسیر کوتاهی که امکان ترمزگیری قوی را بدون تلاش زیاد فراهم می‌آورد.

از نظر رانندگی، اگرچه راحت است، اما آنچه می‌تواند کمی آزاردهنده باشد، عایق‌بندی ضعیف صدا است. چون این یک مدل ارزان قیمت است، عایق صدا قوی نیست و بنابراین صدای غلتش لاستیک‌ها و حرکت سیستم تعلیق به راحتی قابل شنیدن است.

این خودرو بدون هیچ مشکلی بر روی جاده می‌تواند حضور یابد، اگرچه کاملاً مشخص است که تمرکز آن کاملاً بر محیط شهری است.

نمای جانبی کیا سونت

کیا سونت همه چیز را دارد تا در میان کراس اوورها کوچک دسته B، نمونه شاخص باشد. کیا سونت 2024 یک پیشنهاد کامل را ارائه می‌کند که بر آنچه مشتریان بیشتر می‌خواهند، متمرکز شده و همچنین شامل بسته نسبتاً کاملی از کمک‌های پیشرفته رانندگی است.قیمت این خودرو در کامل‌ترین نسخه، کمی از هدف یک کراس اوور ارزان قیمت فاصله می‌گیرد.

قیمت‌های بازار مکزیک برای نسخه LX 372,900 (معادل 22597 دلار)، نسخه EX (معادل 24415 دلار) 402,900 و نسخه SX 452,900 پزو (معادل 27445 دلار) اعلام شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد