موضوعات داغ

کراس اوور جک X8 Plus‌ محصول مونتاژی مسکوویچ روسیه معرفی شد + عکس

عکس مطلب اول

سال ۲۰۲۲ بود که خودروسازی مسکوویچ با انتشار یک تصویر، ۵ محصول آینده خود را به نمایش گذاشت. چهار مدل از این خودروها در نهایت با برند مسکوویچ عرضه شدند، ولی مدلی که قرار بود به عنوان کراس اوور پرچم‌دار Moskvich 8 معرفی شود، دستخوش تغییرات قابل‌توجهی شد.

شرکت روسی ابتدا قرار بود نسخه بهبودیافته از کراس اوور جک X7 را به عنوان مدل پرچم‌دار خود با پسوند ۸ روانه بازار کند. ولی طبق گزارش‌های اخیر، ظاهرا جک X8 Plus (یا همان سهول X8 پلاس) به عنوان کراس اوور پرچم‌دار مسکوویچ ۸ در دسترس مشتریان روسی قرار می‌گیرد.

کراس اوور جک X8 Plus در سپتامبر سال گذشته در نمایشگاه چنگدو رونمایی شد. اگرچه ایکس۸ پلاس به عنوان یک کراس اوور خانوادگی کاملا جدید معرفی شده، ولی در حقیقت نسخه ممتاز و پرمیوم جک X8 است که بر اساس پلتفرم قبلی ساخته شده و از تعلیق جلو مک فرسون و تعلیق عقب تورشن بیم استفاده می‌کند.

سهول X8 پلاس/ مسکوویچ ۸

کراس اوور جک X8 Plus‌ در چین یا همان مسکوویچ ۸ در روسیه ۴۸۲۵ میلی‌متر طول، ۱۸۷۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۵۸ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله بین دو محور آن به ۲۸۳۰ میلی‌متر می‌رسد. این خودرو در چین ۱۷۰ میلی‌متر از سطح زمین فاصله دارد، هرچند گفته می‌شود نمونه‌های هدف برای بازار روسیه، ارتفاع بیشتری نسبت به سطح زمین خواهند داشت.

در چین، ایکس۸ پلاس در دو نسخه شش نفره (با چیدمان صندلی ۲+۲+۲) و هفت هفره (با چیدمان صندلی ۲+۳+۲) عرضه شده است. با این حال گمان می‌رود مسکوویچ ۸ تنها در نسخه ۷ نفره به فروش گذاشته شود. ظرفیت حمل بار در حالت عادی ۴۱۸ لیتر است، ولی در صورت خواباندن صندلی‌های دو ردیف عقب، این ظرفیت تا ۲۱۵۳ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

داخل کابین سهول ایکس۸ پلاس

برخی امکانات این خودرو عبارتند از: چراغ‌های LED، پنل تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان، پد شارژ بی‌سیم گوشی همراه، پشتیبانی از فناوری‌های اندروید اتو و اپل کارپلی و دوربین ۳۶۰ درجه.

کراس اوور پرچم‌دار مسکوویچ به موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ HFC4GC1.6E مجهز می‌شود که قدرت و گشتاور آن به ترتیب، ۱۸۵ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر است. قوای محرکه به وسیله گیربکس ۶ سرعته دستی یا گیربکس ۷ سرعته رباتی به چرخ‌های جلو وارد شده و ماشین را به حرکت می‌اندازد.

قیمت مسکوویچ ۸ هنوز به طور دقیق اعلام نشده است، ولی مسلما این محصول گران‌ترین خودرو درون‌سوز برند روسی خواهد بود. بسته به پیکربندی، محدوده قیمت جک X8‌ پلاس در بازار بین ۱۳.۸ الی ۱۹.۳ هزار دلار است. پرچم‌دار روسی اواخر سال جاری به تولید و فروش می‌رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد