موضوعات داغ

خودروهای جدید چری iCar V23 و iCar X25 در چین رونمایی شدند + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

امروز چری از خودرو iCar V23 رونمایی کرد که در نمایشگاه خودرو پکن در اواخر این ماه نیز به نمایش گذاشته خواهد شد و پیش فروش آن در نیمه دوم سال آغاز می شود. این خودرو دومین محصول از محدوده iCar چری است که این بار با همکاری شرکت زیرمجموعه شیائومی، اسمارتمی (Smartmi) یا همان شرکت فناوری ژیمی (Zhimi Technology) طراحی شده است. همچنین در این رویداد از کانسپت جدید iCar X25 نیز رونمایی شد.

چری iCar V23 به عنوان یک خودروی الکتریکی کوچک و شاسی بلند جعبه ای شکل برای جوانان طراحی شده است. با ابعاد 4220، 1915 و 1845 میلی متر (طول/عرض/ارتفاع) و فاصله محوری 2730 میلی متر، این خودرو از iCar 03 کوچکتر است.

اگرچه از نظر سبک شبیه به iCar 03 است، اما iCar V23 ظاهری زمخت تر دارد. یکی از ویژگی های منحصربفرد آن ستون C یکپارچه بزرگ است که قطعاً دید را محدود می کند. نکته قابل توجه دیگر، جعبه ای است که رسانه های چینی از آن به عنوان "کوله پشتی" یاد می کنند که در درب صندوق عقب جاسازی شده است. این قسمت یک فضای ذخیره سازی اضافی است که تنها از داخل خودرو قابل دسترسی است.

خودروهای جدید چری iCar V23 و iCar X25 در چین رونمایی شدند

برای پشتیبانی از رانندگی هوشمند، این خودرو مجهز به تراشه Horizon Robotics J3 و تراشه Texas Instruments TDA4 است. سنسورهای آن شامل چهار رادار امواج میلی متری، یک دوربین 8 مگاپیکسلی جلو و دوربین های 3 مگاپیکسلی دید 360 درجه است که چری از آن با عنوان قابلیت رانندگی هوشمند سطح L2++ یاد می کند.

این خودرو در دو نسخه محرک چرخ های عقب و چهارچرخ متحرک ارائه می شود. رسانه های چینی ادعا می کنند این خودرو از باتری 80 کیلووات ساعتی CATL بهره می برد، اما به طور گنگی اعلام شده که مدل تک موتوره برد 400 کیلومتر و مدل دوموتوره 500 کیلومتر برد دارد! احتمالاً مدل تک موتوره از باتری کوچکتری بهره می برد.

رینگ های 19 یا 21 اینچی برای این خودرو در نظر گرفته شده است. در نسخه محرک چرخ های عقب، زاویه فرود 42 درجه، زاویه ترک 40 درجه و فاصله از سطح زمین 206 میلی متر است؛ در حالی که در نسخه چهارچرخ متحرک این اعداد به ترتیب 43 درجه، 41 درجه و 212 میلی متر است.

داخل کابین iCar V23 چری

در داخل کابین iCar V23 چری، گوشه های گرد بسیاری دیده می شود و به طور قابل توجهی دستگیره ها و دکمه های برجسته ای در زیر صفحه نمایش لمسی مرکزی تعبیه شده است که ظاهراً عمدتاً برای کنترل سیستم تهویه مطبوع به کار می روند. تراشه Qualcomm Snapdragon 8155 قدرت پردازشی داشبورد را تأمین می کند و رابط کاربری (HMI) به صورت سه بعدی خواهد بود.

کانسپت iCar X25 رونمایی شد

چری iCar X25

امروز همچنین از کانسپت iCar X25 رونمایی شد که به عنوان یک وانت تک محفظه آفرود معرفی شده است. این یک خودرو برقی دارای موتور احتراق داخلی به عنوان منبع انرژی اضافی است، اما هنوز مشخص نیست که آیا iCar X25 چیزی فراتر از یک مفهوم خواهد بود یا خیر. هدف این طرح بهینه سازی فضا و بهره وری انرژی است و به نظر می رسد تمایز بین یک ون و یک شاسی بلند را محو می کند.

برنامه های iCar

این برند قصد دارد تا سال 2025 تعداد مراکز تجربه را به 300 مرکز و تعداد مراکز تحویل را به 500 مرکز افزایش دهد و این اعداد تا سال 2027 به ترتیب به 500 و 1000 مرکز خواهند رسید. در ماه مارس، 5,487 دستگاه iCar 03 فروخته شد و تاکنون 10,000 دستگاه از آن تولید شده است. این خودروها در تاریخ 6 آوریل اولین بروزرسانی نرم افزاری از راه دور (OTA) را دریافت کردند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد