موضوعات داغ

آیتو M9 هواوی در نمایشگاه خودرو پکن 2024 به نمایش درآمد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

هواوی، غول فناوری چینی، با معرفی آیتو M9، نمونه‌ای از آینده‌ی متحول خودروسازی را به نمایش گذاشته است. این شاسی‌بلند چشم‌گیر، نه تنها با ظاهر خیره‌کننده‌اش توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، بلکه با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته، تعریف جدیدی از تجربه‌ی رانندگی را ارائه می‌دهد.

آیتو M9 یک خودروی شش نفره است که با ویژگی‌های منحصربفردی چون چندین صفحه‌نمایش و دو پروژکتور، محیطی سینمایی را در داخل و خارج از کابین فراهم می‌آورد. این شاسی‌بلند به فناوری چراغ ماتریکس LED تطبیقی مجهز است که با شناسایی عابران پیاده و خودروها، ایمنی را به سطح جدیدی می‌رساند. علاوه بر این، پروژکتور یکپارچه‌ی آن قادر است تصاویر را تا اندازه‌ی 100 اینچ در جلوی خودرو نمایش دهد.

فضای داخلی آیتو M9

در کابین آیتو M9، پروژکتور لیزری و نمایشگر 32 اینچی، امکان تماشای فیلم یا انجام بازی را برای سرنشینان فراهم می‌آورد. ترکیب نمایشگرهای این خودرو، شباهت زیادی به هایپراسکرین مرسدس بنز دارد و شامل صفحه‌ی آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی، صفحه‌نمایش مرکزی 15.6 اینچی و یک نمایشگر 16 اینچی برای سرنشین جلو در نظر گرفته شده است.

سرنشینان عقب نیز از امکانات ویژه‌ای بهره‌مند هستند؛ یک نمایشگر بزرگ مرکزی و چهار تبلت که مانند گوشی‌های هواوی، سیستم‌عامل HarmonyOS 4 را اجرا می‌کنند. علاوه بر این، سیستم صوتی 2,080 واتی با 25 اسپیکر و فناوری کاهش نویز فعال، تجربه‌ای صوتی بی‌نظیر را برای سرنشینان رقم می‌زند.

پروژکتور لیزری و نمایشگر 32 اینچی

تمام صندلی‌ها در آیتو M9 به صورت برقی کنترل می‌شوند و 27 سنسور در این خودرو برای افزایش ایمنی در ترکیب با سیستم Huawei ADS 2.0 تعبیه شده‌اند. این شاسی‌بلند در دو تیپ عرضه می‌شود: تیپ استاندارد با دو موتور الکتریکی و توان ترکیبی 390 کیلووات، و تیپ دوم با موتور احتراقی 1.5 لیتری توربوشارژ و دو موتور الکتریکی با قدرت ترکیبی 365 کیلووات.

نمای بیرونی آیتو M9

تیپ استاندارد با باتری 97.7 کیلووات‌ساعتی ساخت CATL، برد 630 کیلومتری را ارائه می‌دهد، در حالی که تیپ دوم با باتری 42 یا 52 کیلووات‌ساعتی، برد حداکثر 1,402 کیلومتر را به ارمغان می‌آورد.

قیمت آیتو M9 در چین از 469,800 یوان (65,725 دلار) آغاز می‌شود و تا 569,800 یوان (79,715 دلار) ادامه می‌یابد. هرچند هنوز برنامه‌ای برای عرضه‌ی جهانی آن اعلام نشده است، اما آیتو M9 با تکنولوژی‌های نوآورانه‌اش، آینده‌ی خودروسازی را به تصویر می‌کشد و گامی رو به جلو در صنعت خودرو محسوب می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد