موضوعات داغ

ساخت اولین خودرو برای کودکان زیر 10 سال

عکس مطلب اول
این روزها تمام علاقه کودکان به اتومبیل رانی، یا در بازی‌های تلفن همراه و یا در کنسول‌های خانگی تخلیه می‌شود و یا حتی برای اینکه بخواهند سوار ماشین‌های استاندارد شوند، باید یکسری قوانین و مقررات همچون داشتن صندلی کودک و یا نشستن بر روی صندلی‌های عقب را تحمل کنند.
در برخی کشورها بخصوص انگلستان، نمایندگی‌های خودروسازانی همچون فورد، سیت، مرسدس بنز و یا حتی لندروور اجازه می‌دهند که کودکان در نمایشگاه پشت فرمان یکی از محصولاتشان، البته به صورت خاموش بنشینند، ولی چه فایده‌ای دارد وقتی نتوان لذت رانندگی در جاده را تجربه کرد!
با دلایلی منطقی، کودکان زیر 10 سال به هیچ عنوان نباید وسیله‌ای نقلیه برای راندن در خیابان داشته باشند، اما اگر مخصوص وسیله‌ای نقلیه با قابلیت حمل مسافر برایشان طراحی کنیم چطور؟!
به تازگی جمعی از طراحان خودرو و تامین کنندگان انگلستانی، برای اولین بار در جهان خودرویی تحت عنوان "کرم شب تاب" ساخته‌اند که مخصوص برای رانندگان زیر 10 سال طراحی شده است. این خودرو از زمان ساخت تا کنون، توسط بیش از 1000 نوجوان و کودک آزمایش شده است تا سطح ایمنی و کنترل آن برای کودکان سنجیده شود، تا اینکه در نهایت شاهد تایید تولید و عرضه آن از اوایل سال 2017 میلادی باشیم.
برخلاف اسباب بازی‌هایی که برای کودکان ساخته می‌شود، این خودرو به صورت کاملا مهندسی شده توسعه پیدا کرده است و برای به حرکت درآوردن آن، از دو موتور الکتریکی استفاده شده که می‌توانند حداکثر سرعتی 16 کیلومتر بر ساعتی برای خودرو داشته باشند، هرچند می‌توان برای ایمنی بیشتر سرعت ماشین را بر روی 8 کیلومتر بر ساعت محدود کرد. باتری‌های مجموعه نیز می‌توانند تا 9 ساعت دوام داشته باشند.
علاوه بر این‌ها، یک سیستم تعلیق کاملا مستقل، ترمزهای هیدرولیکی، حرکت رو به جلو و عقب، چراغ‌های LED و همچنین یک صندلی هم برای سرنشینان بزرگسال در نظر گرفته شده است.
در آخر هم باید گفت که این ماشین کوچک برای کودکان زیر 10 سال، علاوه بر احتساب مالیات با قیمتی نسبتا زیاد 7 هزار و 352 دلاری به فروش خواهد رسید.

اتومبیل مخصوص کودکان زیر 10 سال


نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/22
همین بیاد ایران 50 میلیون پولشه
1395/6/23
خيلي دوست دارم یکی شو داشته باشم ولی فقط دنده 1داره