موضوعات داغ

محموله های سوزوکی بالنو شرکت راساموتور ترخیص شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

سوزوکی بالنو، نماد جدیدی از خودروسازی اقتصادی در آسیا که قرار است راهی بازار ایران شود. این خودرو که توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه وارد کشور شده و حالا محموله‌های از خودرو از گمرکات ترخیص گردیده است.

معرفی سوزوکی بالنو

بالنو در واقع نسل دوم محصول پرفروش سوزوکی با همین نام است که از سال 2022 با طراحی به روز شده در کارخانه احمدآباد گجرات هند روی خطوط تولید رفته است.سوزوکی بالنو، یک هاچبک کامپکت اقتصادی است که اساساً برای پاسخگویی به نیازهای بازارهای در حال توسعه و رشد نظیر هند طراحی و تولید شده است. این خودرو از ابتدای تولید تاکنون بیش از یک میلیون دستگاه در سراسر جهان به فروش رسیده که نشان از محبوبیت آن در میان مشتریان هدف دارد.

در زمینه مشخصات فنی، نسخه وارداتی سوزوکی بالنو برای بازار کشورمان مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر خطی با سیستم تنفس طبیعی خواهد بود. این موتور که توان 103 اسب بخار را در 6000 دور در دقیقه تولید می‌کند، گشتاور 138 نیوتن متر را نیز در 4400 دور ارائه می‌دهد. گیربکس انتخابی برای این پیشرانه، یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک خواهد بود که با توجه به توان و گشتاور پایین، ترکیبی منطقی و هماهنگ را رقم خواهد زد.

سوزوکی بالنو

البته نباید از سوزوکی بالنو انتظار عملکرد فوق العاده سریع و پرشتاب را داشت. با وزن نزدیک به یک تن، این خودرو در بهترین حالت رفتاری شبیه به پژو 206 تیپ 6 خواهد داشت. اگرچه گیربکس اتوماتیک برای یک محصول وارداتی انتخاب معقول تری است، اما احتمالاً برخی از مشتریان جوان ترجیح می‌دادند راسا موتور گزینه گیربکس 5 سرعته دستی را نیز در دسترس قرار می‌داد.

در زمینه طراحی ظاهری، بالنو از زبان طراحی مدرن و امروزی سوزوکی پیروی می‌کند. جلوپنجره آن با تریم پهن کرومی در اتصال با چراغ های جلو، زیرسپر پیچیده با دو مه شکن دایره ای و ظاهری معاصر اما ساده و میانه رو را به نمایش می‌گذارد. نمای عقب این هاچبک کوچک نیز دارای چراغ های برجسته از گلگیرها با طراحی مشابه محصولات اوپل است که با یک تریم کرومی پل ارتباطی میان دو چراغ ایجاد کرده اند.

محموله های سوزوکی بالنو شرکت راساموتور

نیم رخ جانبی سوزوکی بالنو برای یک هاچبک اقتصادی قابل قبول است اما خطوط شخصیت روی گلگیرها چندان برجسته نیستند. با این حال، تریم کرومی لبه درها و ستون C به زیبایی و هوشمندانه اجرا شده تا تعادل طراحی را حفظ کند. اگر ابعاد و اندازه های داخلی بالنو را با رقبایی چون 206 و 207 مقایسه کنید، خواهید دید این خودرو از فضای بزرگتری برای سرنشینان عقب و صندوق برخوردار است.

در بخش داخلی، کابین بالنو طراحی زیبا و قابل احترامی برای یک محصول اقتصادی کشورهای در حال توسعه دارد. داشبورد متقارن، قاب زیبای نمایشگر مولتی مدیا و ادغام آن با صفحه آنالوگ پشت فرمان و کنترل تهویه مطبوع چشم نواز است. حتی گزینه تریم داخلی دو رنگ نیز برای این خودرو در بازار هند ارائه شده که احتمالا در نسخه ایرانی هم موجود خواهد بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1403/2/29
وزنش خیلی سبک هست معلومه که آلیاژ نداره قدرتش هم خیلی کم باز هم یه ماشین گران و آشغال دیگه وارد کردن سرمایه های مملکت رو خارج میکنن به خاطر یه تیکه اهن