موضوعات داغ

نسخه به‌روز شده اکستریم LX در بازار روسیه عرضه شد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

نسخه جدید و به‌روز شده‌ای از اکسید LX که در بازار ما با نام اکستریم LX شناخته می‌شود، وارد بازار روسیه شده است. این خودرو اکنون در قالب تیپ‌های مختلف تک‌دیفرانسیل و دودیفرانسیل قابل خریداری است.

اکسید LX ارزان‌ترین و کوچک‌ترین خودرو در سبد محصولات برند لوکس چری به حساب می‌آید. این خودرو براساس چری تیگو 7 توسعه یافته است. نسل اول اکسید LX در سال 2019 و نسل دوم آن در سال 2021 وارد بازار شده‌اند.

اکسید LX برای سال 2024 از جلوپنجره جدید و بدون قاب بهره می‌برد. سپر جلوی این خودرو نیز چراغ‌هایی به شکل نوارهای عمودی دریافت کرده است. به دلیل تغییر در بخش سپرها و جلوپنجره، طول اکسید LX جدید نسبت به مدل استاندارد 13 میلیمتر کاهش یافته است. با این حال اکستریم LX همچنان فاصله بین دومحور 2650 میلی‌متر را دارد.

بزرگترین تغییرات در مدل جدید اکسید LX، درون کابین این خودرو رخ داده‌اند. پنل جلو، فرمان، تودری‌ها و کنسول مرکزی خودرو تغییر کرده‌اند. پنل سیستم تهویه نیز حذف شده است و به جای آن یک نوار لمسی زیر دریچه‌های سیستم تهویه قرار گرفته است.

اکسید LX

اکسید LX در بخش قوای فنی تغییر خاصی را تجربه نکرده است. این خودرو همچنان با موتور 1.6 لیتری توربوشارژر عرضه می‌شود که نسخه روسی آن، 150 اسب‌بخار قدرت و 275 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هفت سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد. برای سال 2024، مشتریان روس می‌توانند اکسید LX‌ را در نسخه‌های تک‌دیفرانسیل یا دودیفرانسیل خریداری کنند. نسخه‌های تک دیفرانسیل اکسید LX، به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر و گیربکس CVT مجهز هستند.

قیمت اکسید LX در روسیه برای تیپ دیفرانسیل جلو سه میلیون و 750 هزار روبل (دو میلیارد و 400 میلیون تومان) است. نسخه تمام چرخ محرک با موتور 1.6 لیتری نیز سه میلیون و 900 هزار روبل (2.5 میلیارد تومان) قیمت‌گذاری شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد