موضوعات داغ

تصاویری از نسل جدید ام جی ZS منتشر شد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

کراس‌اوور جمع‌وجور ام جی ZS در شرف تغییرات اساسی است. ام جی تصمیم دارد نسل بعدی این خودرو را با طراحی اسپرت‌تر و فضای داخلی مدرن‌تر تولید کند. همچنین انتظار داریم تا این خودرو با طیف متنوعی از پیشرانه‌ها شامل موتورهای بنزینی، هیبریدی و الکتریکی به بازار عرضه شود. کیا سلتوس، نیسان قشقایی و هیوندای کونا سه رقیب عمده ام جی ZS در بازار جهانی هستند.

ام جی ZS طی سالیان گذشته بسیار موفق بوده است. این خودرو در دسامبر سال گذشته، عنوان پرفروش‌ترین خودرو اسپانیا را از آن خود کرد. ام جی ZS پرفروش‌ترین خودرو کلاس خود در استرالیا طی سال 2023 نیز بود. توسعه نسل بعدی ام جی ZS، بخشی از برنامه جاه‌طلبانه ام‌جی برای عرضه هشت مدل جدید تا سال 2028 است.

نسل بعدی ام جی ZS براساس اصول طراحی مشابه با ام جی 3 جدید توسعه خواهد یافت. این اصول شامل نمای جلویی کاملا جدید با جلوپنجره متفاوت و سپر اسپرت‌تر است. چراغ‌های LED به کار رفته در جلو خودرو نیز شیک‌تر هستند. کاپوت خودرو نیز بلندتر به نظر می‌رسد و به کراس‌اوور حالتی قوی تهاجمی می‌بخشد. نمای جانبی این خودرو نیز با بهره‌گیری از خطوط بسیار، وضعیتی پویا را به کاربر نمایش می‌دهد. نمای عقب ام جی ZS جدید نیز مدرن و در عین حال اسپرت خواهد بود.

ام جی ZS

همانند ظاهر خارجی، انتظار داریم تا کابین ام جی ZS جدید نیز به طور کامل از ام جی 3 به این خودرو آورده شود. نمایشگر 10.25 اینچی سیستم سرگرمی به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی نیز به این خودرو خواهند آمد.

ام جی ZS با سه پیشرانه بنزینی، هیبریدی و الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد. موتور الکتریکی آن 174 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. این تیپ به همراه پکیج باتری 50.3 کیلووات ساعتی و سیستم دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد.

نسخه هیبریدی از ترکیب موتور 1.5 لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی به قدرت 101 اسب‌بخار و گشتاور 128 نیوتن‌متر به همراه موتور الکتریکی 134 اسب‌بخاری و 250 نیوتن‌متری بهره خواهد برد. حداکثر راندمان این سیستم،‌ 192 اسب‌بخار قدرت است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد