موضوعات داغ

سریع ترین دوچرخه پژو را ببینید

عکس مطلب اول
اگر بخواهیم حساب کنیم، تقریبا از سال 1882 میلادی برند فرانسوی "پژو" در حال ساخت دوچرخه‌های مختلف، با کاربری‌های مختلف برای سنین مختلف است، حال این کمپانی خودروسازی فرانسوی با داشتن تجربه‌ای بیش از 130 سال، در یکی دو روز گذشته اقدام به رونمایی از سریع‌ترین و قوی‌ترین دوچرخه تاریخ فعالیت خود با نام eU01s کرده است.
نام eU01s که بر روی این دوچرخه الکتریکی گذاشته شده است، شاید در نگاه اول نامی بی معنی و بی محتوا باشد، ولی این نام برای پژو کد گذاری شده است. همانند ماشین‌های تولیدی پژو که هر حرف آن بیانگر یک کلاس و مدل خاص است، نام eU01s هم تشکیل شده از چندین کلمه مخفف شده است که حرف e در نام گذاری این دوچرخه بیانگر الکتریکی بودن آن، نام U بیانگر شهری بودن دوچرخه، نام 01 سطح دوچرخه را نشان می‌دهد و همچنین نام s هم بیانگر سرعت بالای این دوچرخه است که برای اولین بار در محصولات پژو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نیروی اصلی این دوچرخه که از طریق پدال زدن تامین می‌شود، ولی اگر خسته شدید و می‌خواهید در کنار استراحت کردن همچنان به راه خود ادامه دهید، شرکت پژو با همکاری "بوش" آلمان به طراحی و تولید 2 سیستم محرک پرداخته است که هرکدام مزیت‌های خاص خود را دارند.

دوچرخه مدرن پژو

سیستم محرک اول را می‌توان با کد WH-400 شناسایی کرد که به نسبت بسته دوم قدرت و شارژ دهی کمتری دارد. البته این شارژدهی کمتر در مقایسه با دوچرخه‌های موجود در بازار یک غول به حساب می‌آید، زیرا تنها با یک بار شارژ کامل باتری‌ها می‌توان تا حداکثر مسافت 75 کیلومتری و با سرعتی 25 کیلومتر بر ساعتی از دوچرخه استفاده کرد.
سیستم محرک دوم هم با نام WH-500 شناخته می‌شود و یک مجموعه باتری و سیستم رانشی قوی‌تر از بسته اول دارد. این سیستم محرک علاوه بر اینکه تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها می‌تواند تا مسافتی 95 کیلومتری پاسخگو باشد، می‌تواند حداکثر سرعت دوچرخه را هم به 45 کیلومتر بر ساعت برساند. البته این سرعت بالا معایبی هم به همراه دارد، به عنوان مثال اینکه با داشتن چنین سرعتی، دوچرخه مذکور در رده موتورسیکلت‌های کوچک قرار می‌گیرد و برای استفاده از آن می‌بایست حتما کلاه ایمنی، بیمه نامه و سند مالکیت داشت.
برای مهار دوچرخه هم در بسته WH-400 از ترمزهای معمولی، ولی در بسته WH-500 از ترمزهای هیدرولیکی 180 میلی متری استفاده شده است. علاوه بر این، بوش آلمان با یک صفحه نمایشگر 4.3 اینچی به پیشرفته سازی این دوچرخه پرداخته که قابلیت اتصال به گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و همچنین سیستم ناوبری سه بعدی دارد.
گفتنی است که این دوچرخه همچون ماشین‌های تولیدی پژو، در نمایشگاه بین المللی پاریس که از اوایل ماه آینده میلادی آغاز به کار می‌کند، به همراه دوچرخه الکتریکی تاشو eF01 به نمایش در خواهد آمد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/28
انشاءالله از برکت مسولین برای 100 سال آینده وارد ایران خواهد شد !!!!
1396/6/24
این عالی عالی عالیه کاشکی تو ایران بیاد囧囧囧囧囧