موضوعات داغ

توقف تولید ام جی 3 در انگلستان

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی ام جی به درخواست کمپانی مادر یعنی سایک موتور، قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، خط تولید و مونتاژ هاچ بک ام جی 3 را از "لونگبریج" انگلستان به کشور چین منتقل کند.
جهت اطلاع باید گفت که شرکت خودروسازی انگلیسی ام جی در سال 2007 میلادی، سهامش را به شرکت سایک موتور واگذار کرد.
هاچ بک 5 درب ام جی 3 برای اولین بار در نمایشگاه شانگهای 2014 رونمایی شد و بخشی از خط تولید آن به کارخانه ام جی واقع در لانگبریج انگلستان واگذار شده بود که حالا براساس اطلاعات بدست آمده، قرار است خط تولید انگلستانی ام جی 3 متوقف شده و از این پس هاچ بک 5 درب ام جی به چین منتقل شود.
دلیل اصلی این انتقال از زبان "سایک موتور"، کاهش هزینه‌های تولید بوده است، زیرا شرکت ام جی در لانگبریج انگلستان تنها به مونتار موتور، جعبه دنده، سیستم تعلیق جلو و در نهایت چراغ‌های روشنایی جلو می‌پردازد که در مجموع با 25 کارگر امورات خود را می‌گذراند.
با انتقال این خط تولید به کشور چین باوجود بیکار شدن کارگران انگلستانی، شرکت سازنده از چندین مزیت بهره‌مند می‌شود که شامل کارگران ارزان قیمت با دستمزد پایین، افزایش راندمان و سرعت تولید، کاهش هزینه‌های حمل و نقل قطعات و ... می‌شود که همگی تاثیر مستقیم بر روی قیمت نهایی ام جی 3 دارند.
از این جابجایی خط تولید، تنها بریتانیایی‌ها هستند که به دلیل از دست رفتن چند فرصت شغلی ناراضی‌اند و در این خصوص اندی پالمر، مدیرعامل شرکت خودروسازی استون مارتین در پیامی توئیتری، نهایت تاسف خود از توقف تولید ام جی 3 در انگلستان را اعلام کرده است.

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/4
اون چند سال هم طبق قراردادشون و برا حفظ چهره انگلیس دفتر داشتن
ماشین چینی جاش توی چین هست
ام جی از وقتی توسط چینی ها خریده شد به علت ورشکستگی از همون موقع یک چینی اصیل بود
1395/7/4
امید است ورود همچین آشغالای چینی رو به ایران ممنوع کنند!!
1395/7/6
من نمیدونم این برند اصیل چه جایگاهی داره که مدیرعامل استون مارتین از این اتفاق اظهار ناراحتی کرده ، یکی به این آقای مدیرعامل بگه که یه تعداد دلال ایرانی تشخیص میدن که این برند و تولیداتش چینی و آشغال هست و اون دلالها بیشتر میفهمن !!!!!!
یه مشت دلال و جیره خوار فقط افتادن تو سایتها که هر جا اسم ام جی اومد حمله کنند ، چطوری گل من
1396/5/29
آقای حمید! گیریم این ماشین اصیل و انگلیسی! که چی؟! حالا باز میگفتی آلمانی ، ایتالیایی ، یه چیزی! الان کدوم ماشین انگلیسی تو اروپا خیلی فروش داره؟ اصلا گیریم هم که انگلیس مثل آلمان صادرات و تخصص اصلیش ماشین باشه ، باز هم ام جی مسلما اونجا تو هیچ رده ای قرار نمیگیره که این همه دفاع داشته باشه! مردم به خاطر اعتبار و کیفیت یک برند پول میدن نه واسه یک برند که اصلا معروف نیست و فقط پشتش پرچم انگلیس رو زده باشه!!
1395/7/4
چندی است که سازندگان خودرو در چین ، با فاصله بسیار زیاد از خودروسازان بزرگ جهان (آلمان و ژاپن) به ساخت خودرو می پردازند . فاصله ای که هر سال با رشد شگفت انگیزی افزایش می یابد .
امروزه این کشور با تولید بیش از 25 میلیون خودرو در سال ، از هر 3.8 خودرو در جهان ، یکی را ساخته و از هر سه خودرو ، یکی را صادر می کند . این خودروها در بردارنده برندهای چینی و جهانی است .
هولدینگ سایک (SAIC) با تولید 5.9 میلیون خودرو در سال 2015 (شش برابر کل خودروسازی کشورمان) ، نخستین خودروساز چین و چهارمین خودروساز بزرگ دنیا پس از هولدینگ فولکس واگن ، تویوتا و جنرال موتور ، است .
چنین خودروسازی ، بزودی بخش بزرگی از خودروسازی سایر کشورها را به درون خود می بلعد .
1395/7/5
هر آشغالی رو زیاد تولید کردن که هنر نیست!!
این خودروهای آشغال و بی کیفیت سایک و چین رو هیج جای دنیا وارد نمیکنن! حالا میخواد ببلعد... خخخخ
1395/7/5
ممنون از راهنمایتون...
1395/7/5
رو ماشين چيني آرم انگليسي چسبوندن فكر كردن انگليسيها هم مثل جهان سوم سريع جوگير ميشن و ميخرن ، غافل از اينكه اونجا از اين خبرها نيست
مردم انگليس پول واسه خريد كالاي بي كيفيت نميدن
ضرب المثل معروفشون هم هست كه ميگه: اونقدر پول ندارم كه جنس ارزون بخرم
1395/7/6
واقعا دوستان فقط میان و مینویسند آشغال های چینی...
فکر کنم متن رو اصلا نخوندن و یا اینکه بیشتر دوستانمون از سابقه کمپانی ام جی خبری ندارند.
الان در حال حاضر شرکت ولو که ایمن ترین خودروهای دنیا رو میسازه تحت تملک شرکت چینی جیلی هست و یا حتی ساب سوئد هم به همین شکل که بتازگی به نرکیه فروخته شده.
کمپانی ام جی تا سال 2000 تحت تملک ب ام و بود...
اون موقع هم مینوشتید آشغالی های ب ام و...؟؟
یکمی واقع بین باشیم اینکه کمپانی ام رو هولدینگ سایک موتور خریده دلیل بر آشغال بودنش نیست.
شر میبندم که هیچکدوم از این دوستانی که نوشتند آشغالی های چینی تا الان داخل ام جی ننشستند چه برسه باهاش رانندگی کنند.
من خودم هم تا وقتی که با ام جی 6 و ام جی 350 رانندگی نکرده بودم قبولشون نداشتم ، خودم هم یکی از کسانی هستم که آشغال های فرانسوی سوار میشم و قبولشون دارم ولی الان اینجا اعتراف میکنم که اشتباه کردم ، با پولی که تا الان برای پژو 407 خرج کردم مطمئنا اگه کره ای یا ام جی سوار شده بودم سرمایه بیشتری داشتم...
1395/7/7
سلام ، واقعا در عجبم از بی فرهنگی این مردمان سرزمین کهن
از قدیم گفتن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده من خودم 2 ساله این ماشینو دارم و جز، روغن و بنزین خرجی رو دستم نذاشته باید این ماشینو داشته باشی تا باهاش از رانندگی لذت ببری تو رده خودش بی نظیره بهتر از I20 و پیکانتو و میراژ و چند نکته خوب شتاب بالا ، هندلینگ فوق العاده و جادار
1395/7/10
بهترین سوپر مینی ایرانه
هم فوق العاده باکیفیته و هم بسیار مجهز و پرقدرته
هندلینگش هم که زبانزده تمام مجلات و کارشناسانه
1395/7/13
http://europe.autonews.com/article/20160923/ANE/160929905/mg-will-stop-uk-production

SAIC will continue to design and engineer MG cars in Longbridge. Earlier this year the company announced it would invest 1.2 million pounds to install a fifth engine test facility among other improvements to the development center. MG said SAIC plans shift more design and engineering functions to Longbridge in the longer term. The center employees 300 design and engineering staff, the company said.
فقط خط مونتاژ MG3 برداشته شده ولی دفتر طراحی فعال تر هم شده است..