موضوعات داغ

گزارش خودروبانک از غرفه دی اس در نمایشگاه خودروی پاریس + فیلم

عکس مطلب اول
همانطورکه می دانید، دی اس برند لوکس فرانسوی این روزها به صورت رسمی وارد بازار ایران شده و سعی دارد محصولات خود را با استانداردهای جهانی خودرو در بازار ایران نیز عرضه کند. این شرکت در نمایشگاه خودروی پاریس نیز حضور چشمگیری داشت و در آن از مدل مفهومی خود نیز رونمایی کرد. این خودروی مفهومی که به صورت ویژه ای در فضای بسیار زیبایی آرمیده بود، E-Tense نام دارد و سوپر اسپرت این شرکت محسوب می شود.
البته این اولین بار نیست که این خودرو به نمایش درآمده و در نمایشگاه ژنو 2016 برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت. دی اس E-Tense یک سوپراسپرت برقی است که پیشرانه آن می تواند حداکثر 516 نیوتن متر و 402 اسب بخار را تولید کند. از نظر ابعاد و اندازه، یک خودروی کاملاً بزرگ و البته عضلانی محسوب می شود و بیش از 4.7 متر طول دارد. دی ای قصد دارد با چنین طرح فوق العاده ای دو مفهوم خودروی GT و هنر طراحی را با هم ادغام کند.
دی اس سعی کرده تا در این طراحی خاص بودن و متفاوت بودن را به نمایش بگذارد و در قسمت های مختلف آن می توان این موضوع را دید. به طور مثال در این خودرو اصلاً شیشه عقبی وجود ندارد و راننده برای دید عقب می بایستی از دوربین عقب استفاده کند و یا طرح چراغ های آن از سیستم LED Vision استفاده شده که مانند جواهر طراحی شده اند.
اگر به عقب خودرو نگاهی بیندازید، نوع طراحی و چراغ های عقب از مدل رویایی دی اس که در سال 1955 عرضه شده بود، الهام گرفته و در حقیقت آن مدل نمونه ای است که این شرکت تمامی محصولات خود را با الگو برداری از از آن طراحی کرده است.
شتاب صفر تا صد اعلام شده برای این خودرو 4.5 ثانیه است و وزن آن به 1.8 تن می رسد. جالب است بدانید که شاسی این خودرو برقی تماماً از کربن ساخته شده است. در زیر تیزر مخصوص این خودرو و نمایش متفاوت دی اس که توسط خبرنگار خودروبانک تهیه شده را مشاهده کنید:


البته دی اس در غرفه خودر در نمایشگاه پاریس، خودروهای متفاوت دیگری را نیز به نمایش گذاشته بود. در ابتدای ورود، یک مدل دی اس 5 مشکلی رنگی قرار داده شده بود که کمی تفاوت با دیگر مدل های عرضه شده داشت. آقای تیری متروز (Thierry Metroz)، مدیر طراحی دی اس، در مورد این خودرو توضیح داد و گفت که این خودرو به صورت اختصاصی برای یک مشتری خانم طراحی شده است. در جلسات پیاپی طراحی مورد نظر این مشتری ساخته و پرداخته شده و در نهایت این مدل خاص ایشان تولید شده است. به طور مثال رنگ روی این خودرو، رنگ مشکی متفاوتی است و دی اس 5 لایه رنگ استفاده کرده تا به رنگ مورد نظر برسد. همچنین دوخت داخل کابین و یا رنگ داخل داشبورد و کفی خودرو کاملاً متفاوت با تمامی مدل ها است و به صورت خاص برای این مشتری خانم ساخته شده است.
نکته قابل توجه در مورد این کار بسیار خاص دی اس این است که این سرویس برای مشتریان ایرانی نیز قابل ارایه است و درصورتیکه هر مشتری بخواهد یک مدل بسیار خاص از نظر طراحی برای خود داشته باشد، می تواند به خانه دی اس در ایران مراجعه کند و سپس ملاقاتی با مدیر طراحی در پاریس ترتیب داده می شود و طراحی مورد نظر ایشان با مشورت دی اس پرداخته و تولید می شود و به تهران ارسال خواهد شد.

طراحی خاص و متفاوت دی اس برای هر مشتری

در دیگر قسمت این غرفه، یک مدل سه بعدی برای هر مشتری قرار داده شده بود. علاقمندان می توانستند به کمک عینک سه بعدی، هر خودرویی از دی اس را به صورت مجازی مشاده کرده و قسمت های مختلف آن را ببینند. حتی برای درک بهتر صندلی های آن، یک صندلی واقعی قرار داده شده بود و فرد مورد نظر با نشستن روی آن می توانست حس واقعی صندلی های دی اس را تجربه کند. اگرچه این سیستم، گران قیمت و پرهزینه است، اما به نظر می رسد نوآوری جالبی برای یک تور مجازی است.

تکنولوژی بازدید مجازی دی اس

اما در قسمت پشتی غرفه دی اس، محصولات مختلفی از این برند فرانسوی حضور داشتند. از دی اس 4 در نسخه هاچ بک و Crossback گرفته تا مدل دی اس 3 حتی مدل دی اس 5 که هم اکنون در بازار ما نیز حضور دارد. البته مدل کبریو دی اس 3 نیز در این غرفه حضور داشت که سقف آن به صورت کشویی ولی با مکانیز ساده تری جمع می شد و برای خود جذابیت خاصی داشت.
لازم به ذکر است که مدل های دی اس 6 که هم اکنون در بازار اروپا عرضه نمی شود و لذا در این غرفه خبری از مدل دی اس 6 نبود.

غرفه دی اس در نمایشگاه خودروی پاریس

در دیگر قسمت این غرفه، پیشرانه دی اس 3 نسخه Performance قرار داشت که به صورت جالبی داخل این موتور نیز برای علاقمندان به نمایش گذاشته شده بود. این موتور که THP208 نام دارد، یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری است که می تواند حداکثر 208 اسب بخار و 300 نیوتن متر را تولید کند که نیروی قابل توجهی برای یک پیشرانه 1.6 لیتری است. با وجود چنین قدرت بالایی، تولید آلایندگی این پیشرانه بسیار پایین است و تنها 125 گرم در هر کیلومتر است.

صحبت های آقای Eric Apode در مورد پیشرانه جدید دی اس

در زیر می توانید فیلم کوتاهی از خودروهای موجود در غرفه دی اس که توسط خبرنگار اعزامی خودروبانک تهیه شده را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/11
نمیدونم اما به طور عجیبی به صورت پیش فرض از DS خوشم میاد .
کسی نمیدونه اونم از من خوشش میاد یا نه ؟
1395/7/11
ریپورتاژ اگهی باید اسمشو میذاشتین! یک به اصطلاح برند ناشناخته که اصلا با این قیمتای نجومی نمیفروشه!!!!
1395/7/12
برند ناشناخته؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!بسی خندیدیم اخوی نسل پیش DS خودروی قرن شناخته شد.
1395/7/11
عااااااااالي بود
مرسي خودرو بانك