موضوعات داغ

پیوند فشن با صنعت خودرو! خودروبانک در خانه دی اس پاریس + فیلم

عکس مطلب اول
دی اس یکی از لوکس ترین برندهایی است که اخیراً و به صورت کاملاً رسمی وارد بازار ایران شده و در کنار نمایشگاه خودروی پاریس، خودروبانک به خانه دی اس (DS World) در قلب فرانسه و در خیابان شانزلیزه پاریس رفت تا از نزدیک با برندی که این روزها تبلیغات گسترده ای در شهر دارد آشنا شود و بدون واسطه با این برند متفاوت دیداری داشته باشد.
دی اس در حقیقت برند لوکس شرکت سیتروئن PSA محسوب می شود که در سال 2009 متولد شده و برند تازه تاسیسی به حساب می آید و از سال 2014 به بازارهای جهانی عرضه شد. در حقیقت DS مخفف Different Spirit است و نشانه همان مدل رویایی سیتروئن DS در دهه 50 میلادی است. خودرویی که در آن زمان با چهره ای متفاوت و تکنولوژی برتر خود توانست نام خود را در صنعت خودرویی جهان ثبت کند.
تا همین چند سال پیش، دی اس خود قسمتی از برند سیتروئن محسوب می شد و می توانید در خیابان های اروپا خودروهایی را نگاه کنید که با برند سیتروئن دی است تردد می کنند، اما از سال 2015، دیگر دی اس یک برند مستقل شده و خود به تنهایی به تولید خودرو می پردازد و راه خود را از سیتروئن جدا کرده ولی کماکان از پلتفرم های مشترکی با شرکت PSA استفاده می کند.

خانه دی اس در پاریس فرانسه

خانه دی اس در پاریس از سه طبقه تشکیل شده است. طبقه همکف که در آن شوروم اصلی قرار دارد، در زمان بازدید دو خودروی جدید دی اس یعنی دی اس 4 نسخه Crossback با رنگ بسیار خاص و البته مات قرار داشت و پشت آن نیز یک دی اس 3 پارک شده بود که با همکاری برند لوکس و فشن Givenchy تجهیز شده بود.
دی اس 4 کراس بک، یک خودروی هاچ بک لوکس و البته اسپرت محسوب می شود که روی آن قابلیت نصب پیشرانه هایی همچون 1.2 لیتری بنزینی و یا 1.6 و 2 لیتری دیزلی وجود دارد. در بازارهای اروپایی، پیشرانه 1.6 لیتری دیزلی که به سیستم پرخوران توربو نیز مجهز شده، نسخه قابل توجه است که می تواند حداکثر 118 اسب بخار را تولید کند و در 12 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد.
در طبقه دوم از خانه دی اس فرانسه، یک خودروی بسیار قدیمی و ارزشمند قرار دارد. خودروی سیتروئن DS سری 2 نسخه کروک که مربوط به سال های 1963 تا 1967 می شود. از این خودروی آبی رنگ، تنها 3 دستگاه در سطح جهان وجود دارد که یکی از آنها در DS World آرمیده و قیمت آن به بیش از 250 هزار یورو می رسد. رقمی که می توان با آن به راحتی یک دستگاه لامبورگینی هیوراکان خرید!

سیتروئن دی اس سری 2 کروک

اما در طبقه زیرین خانه دی اس پاریس، به غیر از مدل های دی اس 5 و دی اس 4 که در آن حضور داشتند، در حقیقت قسمت دیزاین و طراحی دی اس محسوب می شود. اگر گزارش ما از غرفه دی اس در نمایشگاه خودروی پاریس را خوانده باشید، متوجه شده اید که این شرکت به مشتریان خود اجازه می دهد تا خودروی خود را به صورت کاملا شخصی طراحی کنند و به طور مثال درخواست یک طراحی هم شکل با لباس و یا زیورآلات خود کنند و در مقابل دی اس دقیقاً همان طراحی را روی خودروی مورد نظر مشتری پیاده سازی می کند.
این امکان جالب هم اکنون در خانه دی اس تهران نیز قابل سفارش است و شما می توانید قبل از خرید خودروی خود بخواهید تا طراحی مورد علاقه شما روی خودرویتان پیاده سازی شود. البته پرواضح است که این کار مستلزم هزینه بیشتری برای شما می شود.

طبقه زیرین خانه دی اس، طیف گسترده انتخاب برای مشتری

در پشت شوروم و در طبقه زیرین، یک محیط بسیار خودمانی بدون سقف قرار داشت که مربوط به مهمانی های بسیار خصوصی می شود که دی اس با مشتریان خاص خود دارد و هر چند وقت یکی از این رویدادهای بسیار خصوصی برگزار می شود.
دی اس را باید تفسیر جدیدی از صنعت خودرو دانست که تمرکز خود را روی برندهای مد و فشن گذاشته و سعی دارد خودرویی را عرضه کند که از نظر لوکس و متفاوت بودن حرف اول را بزند و این کار را با همکاری با برندهای مطرحی همچون Givenchy به خوبی انجام داده و حتی به کمک آنها مدل های لباس متنوعی را طراحی کرده که در شوروم این برند قابل رویت هستند.
در زیر می توانید فیلم کوتاهی از خانه دی اس پاریس که توسط خودروبانک تهیه شده را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/15
با همه این تفاصیل، بزرگ ترین ضعف این دو نمونه وارد شده DS به ایران قیمت بالای اونه. حتی تو کشورهای خارجی حوزه خلیج فارس بزرگ ترین ضعف این ماشین رو قیمتش می دونند با ارزش پول اونها تازه! و حالا با این وضعیت، وارد کننده های ما هم یه سود خوبی روش کشیدن و اوردن ایران D: اونم تازه معلوم نیست به چه صورتی قراره که این ماشین رو بهش خدمات بدن چون بدون شک این ماشینه پرخرجیه و نیاز به خدمات پس از فروش خوبی داره که فعلا این قضیه در هاله ای از ابهامه.
DS خواسته با استفاده از اعتبار فرانسه در زمینه فرهنگ و هنر و با تبلیغات گسترده این ضعف قیمتی رو پوشش بده و فشن و بقیه داستان های پیرامون این ماشین صرفا جنبه تبلیغاتی داره و بس و اصل جنس در سطح این قیمت های اعلامی نیست انصافا.
اما اینکه آپشنی برای خریدار گذاشته که با توجه به سلیقه خریدار ماشین طراحی و ساخته شه خب گزینه جالبیه که اینم باز باید دید چقدر در عمل موفق می تونه باشه خصوصا برای ایرانیا که معلوم نیست آپشن ها چند برای مصرف کننده در بیاد،احتمالا با این وضع قیمت های فعلی گزینه خریدار پسندش به اندازه قیمت یه بی ام و درمیاد D: که انصافا نمیارزه و دور از انصاف خواهد بود.
DS ماشینه خیلی خاصی نیست که بشه حتی با آلفارومئو مقایسه ش کرد و کیفیتش در سطح این ماشینا نیست بنابراین دلیل این قیمت های زیاد برای این کوچولوها منطقی بنظر نمیاد. شاید بهتر بود بجای این همه تبلیغات وسیع ، شرکت وارد کننده از ابزار قیمت مناسب و خدمات پس از فروش عالی استفاده می کرد تا برندش رو خوب بشناسونه.
1395/7/16
کاملا موافقم که میگی خودروی خاصی نیست
با تبلیغات قصد فروش داره اونم به قیمت بالا مسلما در بحث برندهای اروپایی DS نمیتونه اینجوری حرفی برای گفتن داشته باشه. ایکاش توی ایران هم اینقدر تبلیغش نشه که پول مردم بخاطر کیفیتی درخوری که نداره هدر نره