موضوعات داغ

رپتورهای هنسی وحشی‌تر می‌شوند

عکس مطلب اول
شروع عصر طلایی خودروهای 6 چرخ محرک را می‌توان زمانی توصیف کرد که شرکت خودروسازی مرسدس بنز در دو سه سال اخیر اقدام به معرفی پیکاپ G63 AMG کرده است. غولی آهنی شش چرخ محرکی که با ابهت ظاهری، هرکسی را شیفته بی چون و چرای خود می‌کند. بعد از مرسدس بنز هم شرکت‌های مختلفی از جمله "کان دیزاین" و "تویوتا" تلاش کردند خودرویی با ابهت مرسدس بنزتولید کنند ولی چندان موفق ظاهر نشدند، تا اینکه تیونری از آمریکا پیدا شد تا رقیبی مصمم برای مرسدس بنز G63 AMG تولید کند.
هنسی پرفورمنس، تیوتر معروف و باتجربه صنعت خودروسازی است که محصولاتش از جمله هنسی ونوم تبدیل به اعجوبه‌هایی در صنعت خودرو شده‌اند، حال این تیونر با تکیه بر دانش فنی و تجربه چندین ساله خود به سمت پیکاپ فورد F-150 رپتور رفته است تا برپایه آن، رقیبی شش چرخ برای مرسدس بنز آماده کند.
برای این‌ کار، هنسی پرفورمنس نیاز به یک محور اضافه، رینگ و لاستیک‌های بزرگ‌تر، افزایش ارتفاع کابین و همچنین ایجاد تغییراتی در کابین دارد، به همین دلیل از محور عقب استاندارد فورد F-150 رپتور در کنار محور اصلی عقب استفاده کرده است و بر روی آن هم رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی پوشیده شده توسط لاستیک‌های مخصوص آفرود قرار داده است. برای افزایش ارتفاع نیز هنسی پرفورمنس از سیستم تعلیق معروف "فاکس" استفاده کرده تا هم راحتی بیشتری برای سرنشینان داشته باشد و هم عملکردی مطلوب در جاده‌های آفرودی فراهم آورد.
تغییرات فیزیکی ماشین برای اضافه کردن محوری دیگر هم بیشتر در انتهای کابین دیده می‌شود، در همین راستا کابین بار کشیده‌تر شده و گلگیرهای آن هم مورد بازبینی قرار گرفته است تا از حالا به بعد گل و لای چهار چرخ عقب را مهار کند. دیگر تغییرات ظاهری هم مربوط به چراغ‌های سقفی و یک گارد فلزی بر روی سپر جلو می‌شود.
برای موتور هم هنسی گفته از همان پیشرانه 3.5 لیتری V6 استفاده خواهد کرد، ولی با اضافه کردن توربوشارژرهای جدید، اینترکولر جدید، بروزرسانی ECU و در نهایت نصب سیستم اگزوزی جدید برای هدایت بهتر و سریع‌تر گازهای حاصله از احتراق، حداکثر قدرت تولیدی موتور از 450 اسب بخار به 600 اسب بخار افزایش پیدا خواهد کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/18
غول بی شاخ و دم به این منم 😐😐😐😐