موضوعات داغ

رکورد سرعت بر روی دوچرخ شکسته شد + فیلم

عکس مطلب اول
معمولا وقتی اسمی از دوچرخ می‌آید، ذهن مخاطبان سریع درگیر موتورسیکلت‌ها و یا دوچرخه‌ها می‌شود. اما همین ابتدای کار باید بگوییم که نه می‌خواهیم سریع‌ترین دوچرخه رکوردشکن را برای شما معرفی کنیم و نه موتورسیکلتی که رکورد سرعت را شکسته باشد، بلکه می‌خواهیم شما را با یک تیم فنلاندی آشنا کنیم که موفق شده‌اند رکورد سرعت بر روی دو چرخ اتومبیل را جابجا کنند.
ویسا کیویماکی، راننده فنلاندی و مهره اصلی رکوردشکنی است که سوار بر یک دستگاه بی ام و 335i کوپه موفق شده رکورد سرعت بر روی دو چرخ را با حداکثر سرعتی 115.742 مایل برساعت به نام خود ثبت کند، یعنی چیزی حدود 186.269 کیلومتر بر ساعت خودمان که حتی بر روی چهارچرخ هم سرعت بالا و خطرناکی خواهد بود، چه برسد به اینکه بخواهیم با دوچرخ به چنین سرعتی برسیم.

رکورد شکنی بر روی دو چرخ

برای ثبت این رکورد، تیم فنلاندی چندین بار تلاش کرده و با شکست مواجعه شده‌اند، تا اینکه راه حل را در لاستیک‌های اسپرت "نوکیان" (ارتفاع پایین) پیدا کرده‌اند که با استفاده از الیاف مصنوعی و همچنین کامپوزیت‌های بالستیک در ساختار خود، پیدا کرده‌اند که دوام بالایی نسبت به لاستیک‌های استاندارد داشته و قابلیت‌های خود را در این آزمون رکوردشکنی به اثبات رسانده است.
رکورد قبلی سریع‌ترین حرکت بر روی دوچرخ اتومبیل هم با حداکثر سرعت 181.25 کیلومتر بر ساعتی، از سال 1997 میلادی تا پیش از ثبت این رکورد جدید در دستان راننده سوئدی "گوران ایاسون" بوده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/11
مگه داریم!!!!